خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی زنجان خبر داد:

برگزاری نخستین جشنواره «رسانه، نظم و امنیت عمومی»

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۳۶۷

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان از برگزاری نخستین جشنواره «رسانه، نظم و امنیت عمومی» در زنجان خبر داد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: نیروی انتظامی استان زنجان در طول سال برنامه‌های متنوعی در حوزه‌های مختلف برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا از زنجان، سرهنگ جعفر کردلو امروز با اعلام این خبر اظهار داشت: معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با برگزاری این جشنواره درصدد است با همراهی و همکاری اصحاب رسانه و فرهیختگان حوزه علم و قلم نقش رسانه‌ها را در توسعه امنیت اجتماعی افزایش دهد.

سرهنگ کرلو با بیان اهمیت و اهداف این جشنوراه در زنجان، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره در استان زنجان استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای توسعه امنیت اجتماعی، بسط و گسترش تعامل هدفمند فرماندهی انتظامی زنجان و رسانه‌ها و تاثیرگذاری مثبت بر فرآیند انتشار اخبار حوادثدر رسانه‌ها و تقویت سهم رسانه‌ها در پیشگیری اجتماعی در سه بخش خبر، گزارش و مصاحبه است.

این مسئول انتظامی اجتماعی در زنجان، ظرایف روان‌شناختی نشر و تحلیل اخبار حوادثو رخ داد‌ها، ‌ایجاد جامعه‌شناختی تهیه، تدوین و انتشار اخبار اجتماعی، نقش رسانه‌ها در ترویج قانون گرایی و نظم پذیری، سازوکارهای رسانه‌ای ارتقای نظم و امنیت اجتماعی و سهم و نقش رسانه‌ها در ارتقای تعامل پلیس و مردم را از محورهای این همایش اعلام کرد.

کردلو در بخشی از سخنان خود، خاطر نشان شد: همه روزنامه داران، مدیران مسئول، نویسندگان، خبرنگاران مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری می‌توانند برای شرکت در این جشنواره آثار خود را تا تاریخ ۱۰ دی ماه سال‌جاری به اداره اطلاع‌رسانی و افکار عمومی معاونت فرماندهی انتَظامی استان زنجان به نشانی زنجان میدان بسیج بزرگراه ۲۲ بهمن خیابان راهداری جنب استخر کوثر ساختمان اداری امام رضا(ع) طبقه چهارم ارسال داشته و یا از طریق آدرس اینترنتی که اطلاع رسانی خواهد شد ارسال کنند.

وی در ادامه با اعلام اینکه شرکت کنندگان می‌توانند برای هماهنگی بیشتر با شماره تلفن ۲۱۸۶۲۲۵ ارتباط و ثبت نام کنند، یادآور شد: آثار ارسالی به طور مجزا در سه بخش خبر، مصاحبه و گزارش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان اضافه کرد: آثاری در این جشنواره شرکت داده می‌شود که در یکی از نشریات سراسری، محلی، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی اینترنتی کشور که دارای مجوز انتشار و فعالیت هستند به چاپ رسیده باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه شرکت کنندگان زمان و محل درج آثار خود را به جشنواره اعلام کنند، گفت: مراسم تقدیر از برگزیدگان اواخر دی ماه سال‌جاری برگزار و به سه نفر بر‌تر در هر بخش تندیس و جوایزی اهدا می‌شود.

کردلو تصریح کرد: پیشگیری اجتماعی یعنی مردم را برای صیانت از خود و خانواده دخیل کردن و باید در این زمینه از راه‌ کارهای اجتماعی، روان‌شناسی و حقوقی برای برقراری امنیت اجتماعی حداکثر بهره را ببریم.

وی اضافه کرد: وظیفه ما پیشگیری اجتماعی است و کلانتری‌ها اکنون دو هویت انتظامی و اجتماعی داشته و پیشگیری از طریق آموزش همگانی و مشاوره در دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها صورت می‌گیرد.

آموزش زیربنایی‌ترین رکن یک سیستم فعال است

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه آموزش زیربنایی‌ترین رکن یک سیستم فعال است، اظهار داشت: در پیشگیری اجتماعی از طریق آموزش و مشاوره اولویت با کودکان و نوجوانان و جوانان است چرا که این قشر در امر آموزش تاثیر پذیرند.

این مسئول با اشاره به اینکه عوامل بسیاری در مسیر اجتماعی شدن افراد موثر است، گفت: از همه مهم‌تر خانواده، گروه همسالان و مدرسه است و پلیس به عنوان ناظم اجتماعی مسئولیت دارد که آموزش جامعه پذیری، قانون‌پذیری و خود کنترلی را در جامعه انجام دهد.

کردلو با بیان اینکه آموزش حضوری و چهره به چهره بیشترین تاثیر را در فرد دارد، یادآور شد: تماس مستمر پلیس با کودکان و نوجوانان در جامعه بسیار موثر است و آموزش همگانی با هدف کاهش ناهنجاری‌ها و تحکیم نظم و انضباط و پیشگیری از ابتلای افراد به آلودگی‌ها و رفتارهای نامناسب اجتماعی صورت می‌گیرد.

وی در پایان ادامه داد: بررسی پیامی که به جامعه هدف می‌خواهیم ارائه دهیم از عوامل دیگر آموزش ارائه شده است که باید پیام‌های مناسب و کوتاه تنظیم و تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز