خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان خواستارشد:

اصلاح فرهنگ توسعه صنعتی در استان

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۳۱۲

همایش بررسی برنامه‌های راهبردی بخش صنعت و معدن استان زنجان با حضور انصاری، استاندار زنجان، و جمعی از صاحبان صنعت و معدن داران استان و کارشناسان حوزه صنعت و معدن برگزار شد.

استاندار زنجان گفت: چنانچه در فرهنگ توسعه استان تغیرات لازم صورت نگیرد، به استمرار شرایط نامناسب و محدود کننده در فضای کسب و کار حوزه صنعت و معدن منجر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری در این همایش به ارائه برنامه‌های راهبردی توسعه بخش صنعت و معدن مبتنی بر جلسات اتاق فکر صنعت و معدن استان پرداخت و گفت: در جلسات اتاق فکر استان به تحلیل راهبردی نقاط قوت و ضعف استان و ترسیم چشم انداز استان در پایان برنامه ششم توسعه پرداخته می‌شود.

انصاری ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح‌های توسعه صنعتی و معدنی، رتبه صنعتی استان در پایان برنامه ششم از رتبه ۱۴ به ۱۰ و رتبه معدنی استان از ۱۲ به ۸ ارتقاء یابد.

وی چهار موضوع سرمایه گذاری، بهبود فضای کسب و کار، بهره وری و فرهنگ توسعه صنعتی را از موضوعات استراتژیک و اثرگذار در توسعه بخش صنعت و معدن استان عنوان نمود و گفت: توقعات و مطالبات مردمی باید بر اساس قابلیت‌ها و ظرفیت‌های هر منطقه تعریف شود.

مقام عالی استان با انتقاد از ترویج فرهنگ نادرست در توسعه صنعتی اظهار داشت: چنانچه در فرهنگ توسعه استان تغیرات لازم صورت نگیرد، به استمرار شرایط نامناسب و محدود کننده در فضای کسب و کار حوزه صنعت و معدن منجر خواهد شد.

وی افزود: عامه مردم دولت را متولی ایجاد و استقرار واحدهای صنعتی می‌دانند درحالیکه صاحب نظران باید مردم را توجیه نمایند که دولت تنها وظیفه تسهیل در ایجاد واحدهای صنعتی و حمایت از مراکز بوجود آمده را دارد و این فرهنگ توسعه باید در جامعه اصلاح شود.

استاندار زنجان در ادامه به برخی از ویژگی‌های فرهنگی نامناسب درمیان مردم زنجان اشاره نمود و گفت: باید نفی و مقابله با توسعه صنعتی در اذهان عمومی تصحیح شود و صاحب نظران و نخبگان استان باید به تشریح برتری منافع جمعی بر منافع فردی و توصیف مزیتهای فعالیتهای صنعتی در جامعه بپردازند.

انصاری در ادامه خاطرنشان کرد: مشکلات موجود در حوزه فرهنگ توسعه امری همگانی است و نباید این مشکلات را فقط به عامه مردم نسبت داده شود چرا که بخش اعظم این مشکلات در بین سرمایه‌گذاران و سیستم‌های دولتی هم مشاهده می‌شود که باید مورد اصلاح قرار گیرد.

وی بر ضرورت تحول فرهنگ عمومی در حوزه توسعه از جمله توسعه صنعتی و کنار گذاشتن فرهنگ ملاحظه‌کاری در ابراز عقاید تاکید کرد و افزود: صراحت کلام و شفافیت برای حفظ منافع عمومی باید ترویج شود و مردم با صبر و حوصله، مدیران را در اجرای برنامه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای همراهی کنند.

نماینده عالی دولت در استان از کلیه اندیشمندان، علاقمندان و فعالان حوزه صنعت و معدن استان خواست تا با مطالعه دقیق راهبرد‌ها و برنامه‌های ارائه شده از سوی اتاق فکر استان، ظرف دو هفته آینده، موارد اصلاحی و تکمیلی خود را از طریق سامانه الکترونیکی به نشانی info @ ostandari - zn. ir و یا بصورت مکتوب به دبیرخانه همایش ارائه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز