خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خبر داد:

سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و نشریات کثیرالانتشاربرگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۸۹۱

هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب ناشران کشور و سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و نشریات کثیرالانتشار(۶ تا ۱۲ شهریور) در محل نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان دایر می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: تا کنون یک اتاق فکر با حضور ۱۲ نفر از اساتید فرهنگی استان درخصوص مسائل فرهنگی استان در استانداری تشکیل شده است و در راستای بهره گیری از نظرات صاحبنظران فرهنگی در جهت تکمیل سند فرهنگی، همایش اتاق فکر فرهنگی در فرهنگسرای امام خمینی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ناصر مقدم اظهارداشت: خبرنگاران می‌تواند متولیان فرهنگی را در اعتلای فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی یاری کند.

مقدم به برگزاری هفتیمن نمایشگاه بزرگ کتاب ناشران کتاب کشور از(۶ تا ۱۲ شهریور) در محل نمایشگاه بین المللی کاسپین اشاره کرد و گفت: سال گذشته به دلیل عدم تامین اعتبار این نمایشگاه در استان برگزار نشد ولی امسال به همت استانداری زنجان و همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان زنجان برگزار می‌شود.

به گفته وی، همزمان سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و نشریات کثیرالانتشار در قالب ۸۵ غرفه در کنار این نمایشگاه برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: نشست‌های تخصصی و کلاس‌های آموزشی از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است و نشریات و خبرگزاری‌ها می‌توانند با حضور فعال خود در این نمایشگاه توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه نمایشگاه بزرگ کتاب ناشران کشور با حضور صالحی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور، امام جمعه و استاندار زنجان آغاز به کار خواهد کرد، افزود: ثبت نام ناشران از طریق وزارتخانه انجام می‌شود و پیش بینی می‌شود بیش از ۳۵۰ ناشر با ۳۵ هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه شرکت کند.

وی افزود: ۲۵۰ غرفه برای ناشران کتاب کشور در نظر گرفته شده است و برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب، کلاس‌های داستان نویسی مرتبط با حوزه چاپ و نشر، ایستگاه نقاشی کودکان، شب‌های شعر و اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجرای ویژه برنامه‌ای به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه است.

همایش اتاق فکر فرهنگی استان زنجان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری همایش اتاق فکر فرهنگی استان زنجان در روز یکشنبه(۲ شهریور) در فرهنگسرای امام خمینی(ره) استان خبر داد.

وی افزود: تاکنون یک اتاق فکر با حضور ۱۲ نفر از اساتید فرهنگی استان درخصوص مسائل فرهنگی استان در استانداری تشکیل شده است و در راستای بهره گیری از نظرات صاحبنظران فرهنگی در جهت تکمیل سند فرهنگی، همایش اتاق فکر فرهنگی در فرهنگسرای امام خمینی برگزار می‌شود.

ارسال ۹۸ اثر به سومین همایش رضوی در استان زنجان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به سومین همایش سراسری علمی، پژوهشی منزلت خانواده و سبک زندگی در فرهنگ رضوی در زنجان اشاره کرد و ادامه داد: این همایش با حضور پژوهشگران و محققان سراسر کشور(۸ شهریور) در استان زنجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹۸ اثر به دبیرخانه این همایش در استان زنجان ارسال شده است، گفت: همایش مذکور در بخش‌های منزلت خانواده و سبک زندگی در فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.

به گفته مقدم، اختتامیه این مراسم با معرفی مقاله‌های برگزیده در فرهنگسرای کوثر زنجان و با حضور دکتر افروغ نماینده سابق مجلس و استاد دانشگاه مفید قم برگزار خواهد شد.

برگزاری اولین جایزه ادبی غزل در استان زنجان

این مقام مسئول همچنین به برگزاری اولین جایزه ادبی غزل در استان زنجان اشاره کرد و افزود: این برنامه به جهت ظرفیت شعرای استان زنجان در زمینه غزل و مرحوم حسین منزوی افتخار استان زنجان برای اولین بار در مهرماه امسال برگزار می‌شود.

مقدم با یادآوری اینکه این برنامه امسال به صورت استانی برگزار خواهد شد، ادامه داد: جایزه ادبی از سال‌های آینده به صورت سراسری و همه ساله برگزار می‌شود.

نخستین کنگره سراسری شعر حضرت زینب(س) در زنجان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری نخستین کنگره سراسری شعر حضرت زینب(س) همزمان با سالروز ولادت این بانوی بزرگوار در استان زنجان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه هر استانی به جهت برخی از ظرفیت‌های فرهنگی دارای برنامه‌های شاخصی است، ادامه داد: در استان زنجان به جهت ارادات مردم به امام حسین(ع) و شور و شعور حسینی این کنگره سراسری برگزار می‌شود.

به گفته مقدم محورهای این کنگره در خصوص عفاف و حجاب، امربه معروف و نهی از منکر، ایثار و شهادت، وفا، عبادت و فداکاری است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: استان زنجان در فعالیت‌های شاد فاقد برنامه است چرا که این استان را باعزاداری‌هایش می‌شناسند از اینرو این کنگره کمک می‌کند تا استان در عرصه اعیاد نیز معرفی شود.

منافع خبرنگاران در اساسنامه خانه مطبوعات لحاظ شده است

وی همچنین به اساسنامه خانه مطبوعات اشاره کرد و افزود: در این اساسنامه منافع خبرنگاران لحاظ شده است و شرایطی پیش بینی شده تا هیچ دولتی نتواند به راحتی اساسنامه را تغییر دهد.

این مقام مسئول به برخی از بندهای اساسنامه خانه مطبوعات اشاره کرد و افزود: با تشکیل خانه مطبوعات منطبق با شرایط مندرج در اساسنامه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت‌های مرتبط با این خانه را از طریق خانه مطبوعات عملیاتی خواهد کرد.

برگزاری دوره‌های آموزشی، برپایی نمایشگاه و مراسم روزخبرنگار از جمله اقداماتی عنوان شد که از این پس از طریق خانه مطبوعات برگزار می‌شود.

وی به خانه مطبوعات استان و اعضای آن اشاره کرد و افزود: این اساسنامه به سمع و نظر اعضای خانه مطبوعات رسیده است و پالایش این اعضا از طریق این اساسنامه انجام شود و پس از عضوگیری در مجمع فوق العاده بررسی و به تصویب می‌رسد و در ‌‌نهایت انتخابات خانه مطبوعات برگزار می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: با اجرای این اساسنامه تنها خبرنگاران واقعی می‌توانند به عنوان اعضای خانه مطبوعات معرفی شوند و اولین مجمع در شهریور امسال برگزار می‌شود.

به گفته مقدم، در صورت عدم موافقت اعضای خانه مطبوعات با اساسنامه، هفت نفر به عنوان هیات موسس مشخص خواهند شد که این هیات اساسنامه را به تصویب می‌رسانند و عضو گیری براساس آن انجام می‌شود.

وی به شرایط عضویت و اعضای هیات مدیره نیز اشاره کرد و یادآور شد: اساسنامه در سایت معاونت مطبوعاتی وزارتخانه به نمایش درآمده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: طبق این اساسنامه هیات مدیره خانه مطبوعات شامل هفت نفر عضو می‌باشد که اعضای اصلی و علی البدل به مدت ۲ سال و با رای مخفی انتخاب می‌شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: این اعضا شامل ۲ نفر از مدیران مسئول نشریات استان با یک نفر عضو علی البدل، سه نفر از روزنامه نگاران شاغل در رسانه‌های استان با یک عضو علی البدل، یک نفر از مسئولان نمایندگی‌ها و سرپرستی‌های روزنامه‌های سراسری و یک عضو علی البدل و یک نفر از مسئولان نمایندگی خبرگزاری‌های با یک نفر عضو علی البدل می‌باشد.

وی حق عضویت در خانه مطبوات را ۲۰۰ هزار ریال عنوان کرد و یادآور شد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها نظارت بر نحوه انتخابات را برعهده خواهد داشت.

کسر ۱۰ درصد یارانه نشریاتی که نسبت به بیمه خبرنگاران تحت پوشش خود اقدام نکنند

این مقام مسئول در ادامه به بسته حمایتی در پنج بند اشاره کرد و افزود: اولویت موضوعی، توجه به تحولات رسانه‌ای، ترویج بنگاه‌ها، دیپلماسی رسانه‌ها و حمایت از خبرنگاران است.

وی با اشاره به موضوع بیمه خبرنگاران یادآور شد: در این اساسنامه بیمه خبرنگاران در استان زنجان در روزنامه‌های سراسری ۲۰ نفر، هفته نامه‌ها ۱۰ نفر و دو هفته نامه‌ها ۶ نفر خواهد بود و ۱۰۰ درصد بیمه خبرنگاران معرفی شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می‌شود.

مقدم با اشاره به اینکه اسامی افراد بیمه شده در سایت معاونت مطبوعاتی وزارتخانه به نمایش درمی آید، خاطرنشان کرد: نشریاتی که نسبت به بیمه خبرنگاران تحت پوشش خود اقدام نکنند مشمول ۱۰ درصد کسر یارانه خواهند شد.

به گفته این مقام مسئول رسانه‌هایی که با اولویت‌های موضوعی قرآن، احکام اسلامی و شعائر دینی، فرهنگ ایثار، شهادت و دفاع مقدس، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی به جای فرهنگ غیرخودی، محورهای ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی، ترویج زبان فارسی، پرهیز از واگرایی و تحکیم همبستگی ملی توسط روزنامه‌ها و هفته نامه‌ها با گستره ملی و استانی و افزایش سواد علمی جامعه فعالیت کنند، یازانه آن‌ها سه برابر خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز