خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد:

بزودی ۴۰۴میلیارد تومان پروژه‌های سرمایه‌گذاری به بهره برداری می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۹۲۱

استان زنجان آماده انتقال واحدهای قدیمی استان تهران به زنجان است و در این زمینه رایزنی‌هایی نیز صورت گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، گفت: باید از ظرفیت بخش خصوصی در ارتقای معادن استان استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سعید سیاری، امروز پنج شنبه(۱۶مرداد) دردر جمع خبرنگاران به مناسبت «۱۷ مرداد» روز خبرنگار با تقدیر از فعالیت رسانه‌ای خبرنگاران در حوزه صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: استان زنجان آماده انتقال واحدهای قدیمی استان تهران به زنجان است و در این زمینه رایزنی‌هایی نیز صورت گرفته است.

سیاری، با اشاره به اینکه ۴۰۴ میلیارد تومان در زمینه طرح‌های سرمایه گذاری استان برنامه ریزی شده است، افزود: این میزان شامل هفت طرح سرمایه گذاری می‌شود که در دو بازه زمانی با حضور مسئولان کشوری به افتتاح می‌رسد.

این مسئول، در زمینه فرش دست باف زنجان نیز با اشاره به ظرفیت‌های این صنعت در استان زنجان خاطرنشان کرد: متاسفانه ۹۰ درصد صادرات فرش زنجان از طریق سایر استان‌ها صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان همچنین با اشاره به کمبود خاک در استان زنجان اداکه داد: باید از ظرفیت بخش خصوصی در ارتقای معادن استان استفاده شود.

سیاری ۳۰ درصد فعالیت‌های اقتصادی کشور را مرتبط با معادن عنوان کرد و گفت: استان زنجان در بین استان‌های غربی و شمال غربی دارای معادن مطلوبی است.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود استان به جایگاه واقعی خود در حوزه معدن دست یابد، ادامه داد: توزیع سهمیه خاک به صورت جدی مورد توجه است.

این مسئول با بیان اینکه برای ۳۶ هزار نفر که دارای پروانه هستند اشتغالزایی شده است، افزود: برای به روز کردن این آمار، آمار بیمه شدگان از تامین اجتماعی اخذ می‌شود.

سیاری با اشاره به وضعیت معدن انگوران گفت: این معدن به سوی پیری حرکت می‌کند و مواد باطله آن در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه رفتار ظالمانه‌ای با این معدن صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: مناطق کم عیار این معدن در حال حاضر مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در حال حاضر این استان دارای ۲۲۸ معدن دارای پروانه بهره ‌برداری است که از این تعداد ۲۰۹ معدن فعال، ۷۳ معدن غیرفعال و ۶ معدن به صورت مترکه است.

ناصر فغفوری با بیان اینکه میزان ظرفیت استخراج مواد معدنی کل استان در حدود ۹.۵ میلیون تن است، افزود: همچنین میزان ذخیره قطعی مواد معدنی استان نزدیک به ۵۰۰ میلیون تن است.

فغفوری افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان معادن راکد که ۴۶۰ مورد در مرحله اکتشافی و ۹۰ مورد در مرحله اخذ پروانه بهره‌برداری هستند، به مزایده گذاشته است.

وی، در پایان سخنان خود، با اشاره به اینکه زنجان یک‌هزار و ۱۷۶ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری دارد اشتغال واحدهای صنعتی استان زنجان را ۳۶ هزار و ۸۴۷ نفر عنوان کرد.

معاون سازمان صنعت، معاون و تجارت استان زنجان در ادامه این مراسم تعداد واحدهای صنعتی در دست احداثرا ۲ هزار و ۱۱۱ واحد عنوان و اضافه کرد: با تکمیل این واحد‌ها برای ۶۸ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

فغفوری، از آغاز اجرای طرح پایش واحدهای صنعتی استان زنجان از ۲۴ خرداد ماه سالجاری خبر داد و خاطر نشان کرد: این طرح تا پایان مرداد ماه به پایان می‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز