خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش زنجان خبرداد:

اجرای طرح شهاب در مدارس واجد شرایط استان در سال تحصیلی ۹۴-۹۳

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۱۲۵

شناسایی، هدایت و حمایت آموزشی، تربیتی و معنوی صاحبان استعدادهای برتر از دوره ابتدایی تا پایان دوره متوسطه از مهم‌ترین اهداف این طرح است.

رئیس اداره استعداد‌های درخشان آموزش و پرورش استان زنجان گفت: این طرح در پایه چهارم ابتدایی تمامی مدارس یک منطقه از هر استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمال رحمتی امروز با اعلام این خبر گفت: به منظور شناسایی، جذب و حمایت از نخبگان که از موارد مهم مورد تائید رهبر معظم انقلاب، سند چشم انداز، نقشه جامع علمی کشور، سند تحول بنیادین و هم چنین با توجه به تاکید سند راهبردی کشور، طرح شهاب در مدارس اجرا خواهد شد.

رحمتی با اشاره به اهداف طرح شهاب در مدارس گفت: شناسایی، هدایت و حمایت آموزشی، تربیتی و معنوی صاحبان استعدادهای بر‌تر از دوره ابتدایی تا پایان دوره متوسطه می‌باشد از مهم‌ترین اهداف این طرح است.

رحمتی به ارکان و وظایف طرح شهاب نیز اشاره کرده، گفت: طرح شهاب زیر نظر شورای راهبری طرح شهاب در بنیاد ملی نخبگان(به ریاست معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد نخبگان) و ستاد مرکزی اجرای طرح شهاب(به ریاست رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان) اجرایی خواهد شد. از دیگر ارکان مربوط به این طرح می‌توان به کمیته علمی و فنی طرح شهاب، کار گروه تخصصی استانی طرح شهاب، کار گروه علمیٰ اجرایی شهاب در مناطق استان‌ها و کار گروه اجرایی شهاب د ر مدارس اشاره کرد.

این مقام مسئول جامعه هدف این طرح را پایه چهارم ابتدایی دانسته و تصریح کرد: این طرح در پایه چهارم ابتدایی تمامی مدارس یک منطقه از هر استان اجرا می‌شود. و ملاک‌های انتخاب مناطق آموزشی برای اجرای طرح شهاب را شامل مناطقی است که در مرکز استان یا نزدیک به مرکز استان باشند، جمعیت دانش آموزی آن منطقه به میانگین دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی استان نزدیک باشد و منطقه مورد نظر مهاجر پذیر یا مهاجر فرست نباشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز