خبرگزاری کار ایران

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

در سه ماهه نخست سال‌جاری شاهد کاهش ۱۹ درصدی صادرات بودیم

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۱۹۸

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از صادرات ۷۲ میلیون دلاری کالا از استان زنجان در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه آن ۱۹ درصد کاهش دارد.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در سه ماهه نخست امسال ۶۸ میلیون دلار کالا به استان وارد شده است که با افزایش ۴۴ درصدی نسبت به مدت مشابه آن مواجه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، امیرعلی مسیبی، معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، در جمع خبرنگاران به ارائه آماری از عملکرد سه ماهه صادارات استان زنجان پرداخت و اظهار کرد: ۷۲ میلیون دلار صادارات از مبداء تولید در سه ماهه نخست امسال انجام شده است که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته با کاهش ۱۹ درصدی مواجه است.

وی میزان صادرات از گمرک استان زنجان را ۵۲ میلیون دلار عنوان کرد و ادامه داد: این رقم نیز با کاهش ۱۵ درصدی مواجه است.

این مقام مسئول با اشاره به پیش بینی ۴۷۲ میلیون دلاری صادرات در سال جاری و تحقق ۶۱ درصدی آن خاطرنشان کرد: عمده صادرات استان زنجان به کشورهای ترکیه، عراق، هند و پاکستان است.

مسیبی به تشکیل کمیسیون‌های بررسی مشکلات صادرکنندگان در استان اشاره کرد و افزود: این جلسات در راستای حل مشکلات صادرکنندگان و افزایش میزان صادرات استان تشکیل می‌شود.

وی به نقش محصولات کشاورزی در افزایش میزان صادرات استان زنجان اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم تا میزان صادرات این بخش را افزایش دهیم.

این مقام مسئول به میزان واردات کالا به استان زنجان نیز اشاره کرد و افزود: در سه ماهه نخست امسال ۶۸ میلیون دلار کالا به استان وارد شده است که با افزایش ۴۴ درصدی نسبت به مدت مشابه آن مواجه است.

مسیبی، خدمات انتقال ارز برای بنگاه‌ها و اشخاص حقیقی از سوی بانک‌های عامل را ۷ میلیون و ۱۳۶ هزار و ۴۰۴ دلار اعلام کرد و افزود: امسال ۱۶ مورد کارت بازرگانی جدید صادر و ۴۱ مورد کارت بازرگانی تمدید شد.

وی سهم معدن از صادرات استان را ۲۴ درصد، بخش صنعت را ۶۸ درصد، بخش کشاورزی را هفت درصد و بخش گردشگری را یک درصد عنوان کرد و گفت: در بخش فرش بافی نیز متاسفانه صادرات فرش زنجان از سایر گمرکات کشور انجام می‌شود که همین مساله باعثشده است تا فرش زنجان سهم کمی از صادرات استان را به خود اختصاص دهد.

این مقام مسئول استقرار کار‌شناس قیمت در اتاق اصناف، سیستمی کردن امورات مالی اتحادیه‌ها و بررسی اتحادیه‌ها و تعیین مشکلات آنان را از دیگر اقدامات این سازمان در بخش بازرگانی داخلی عنوان کرد.

مسیبی در پایان از تمدید ۲ روزه نمایشگاه طرح ضیافت در محل نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان خبر داد و گفت: در این نمایشگاه اقلام مورد نیاز مردم در زمینه کالاهای ضروری به قیمت مناسب عرضه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز