خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

۵۳ درصد نوآموزان استان زنجان دوره پیش دبستانی را گذرانده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۶۳۱

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در صد پوشش نوآموزان دوره آمادگی یک ساله(پیش دبستانی) استان زنجان در سال تحصیلی جاری، ۵۳ درصد است که ۱۰/۱۳ از میانگین کشوری بالاتر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در سال تحصیلی جاری ۵۳ درصد نوآموزان تحت پوشش مراکز پیش دبستانی قرار گرفتند که ۱۳.۱۰ درصد نسبت به میانگین کشوری - ۳۹.۹ درصد - بالا‌تر است.

به گزارش ایلنا از زنجان، مرتضی - تمجیدی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان - در گفتگو با اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی گفت: پیش دبستانی‌ها، مهارت‌های اجتماعی کودکان را افزایش می‌دهند. ضمن اینکه نوآموزان عزیز در مراکز پیش دبستانی، به یادگیری و تجربه می‌پردازند و روش‌های ارتباط با دیگران را یاد می‌گیرند این مقام مسئول ادامه داد: اجرای صحیح دوره پیش دبستانی، قوهٔ ابتکار و اعتماد به نفس کودک را بالا می‌برد، زمینه را برای افزایش مهارت‌های اجتماعی نوآموز فراهم می‌سازد و موجبات اصلاح رفتارهای نامناسب را فراهم می‌سازد.

تمجیدی در ادامه افزود: با توجه به اهمیت این دوره، انتظار می‌رود اولیای دانش آموزان توجه بیشتری نسبت به این مقوله داشته باشند و زمینه را برای شرکت فرزندان خود در کلاس‌های پیش دبستانی فراهم کنند.

تمجیدی افزود: تحقیقات محققان علوم تربیتی حاکی از آن است که کودکانی که دوره پیش دبستانی را گذرانده‌اند، در محیط دبستان سازگاری اجتماعی و عاطفی بیشتری از خود نشان می‌دهند. مستقل‌تر، مسئولیت پذیر‌تر، فعال‌تر و با نشاط‌تر از کودکانی هستند که در این دوره‌ها شرکت نداشته‌اند.

تمجیدی در پایان اظهار امیدواری کرد با مشارکت اولیا، زمینه برای شرکت همه نوآموزان در کلاس‌های پیش دبستانی فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز