خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بازرسی و نظارت استانداری زنجان خبر داد:

‌ فعالیت‌ شرکت‌های بیمه در استان زنجان رصد می شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۳۶۶

مدیرکل بازرسی، نظارت و مدیریت عملکرد استانداری زنجان از رصد فعالیت‌های شرکت‌های بیمه در استان خبر داد.

مدیرکل بازرسی، نظارت و مدیریت عملکرد استانداری زنجان, گفت: شرکت‌های بیمه خصوصی نیز به بیمه‌های کشور پیوسته‌اند.

به گزارش نگار " ایلنا " از زنجان، قاسم علی اکبری در جلسه شرکت‌های بیمه استان زنجان اظهار کرد: بیمه به عنوان یک صنعت انتفاعی همواره مورد توجه بوده و مردم برای دریافت خدمات همواره به این شرکت‌ها مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر مجوزهایی برای فعالیت شرکت‌های بیمه در استان‌ها نیز صادر شده است، خاطرنشان کرد: فعالیت شرکت‌های بیمه در سال‌های اخیر رو به فزونی بوده است.

این مسئول با بیان اینکه شرکت‌های بیمه‌ای جدید در کنار شرکت‌های قدیمی در حال حاضر به فعالیت خود ادامه می‌دهند، بیان داشت: شرکت‌های بیمه خصوصی نیز به بیمه‌های کشور پیوسته‌اند.

مدیرکل بازرسی، نظارت و مدیریت عملکرد استانداری زنجان با بیان اینکه در سال گذشته شرکت بیمه ایران در استان خسارت ۹۴ مورد تصادف منجر به فوت را پرداخته است، افزود: در خصوص یک هزار و ۳۹۰ تصادف جرحی نیز بیمه خسارت‌های لازم را پرداخت کرده است.

۵۰درصد پرداختی‌های بیمه‌های زنجان متعلق به بیمه ایران است

علی اکبری با بیان اینکه از مجموعه پرداختی‌های بیمه‌ها در استان، ۵۰ درصد متعلق به بیمه ایران است، افزود: ۴۵ درصد پرداختی‌ها از سوی سایر شرکت‌های بیمه‌ای پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۷۰ فوتی در تصادفات استان در سال گذشته بر جای گذاشته شده است، بیان داشت: در تصادفت جرحی نیز ۳ هزار نفر مجروح شده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه با توجه به آمار تصادفات میزان دریافت خسارت مردم از بیمه‌ها نیز افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: انتظار مردم از شرکت‌های بیمه پرداخت خسارت در کمترین زمان است.

مدیرکل بازرسی، نظارت و مدیریت عملکرد استانداری زنجان با اشاره به اینکه در خصوص پرداخت خسارت به مردم از سوی بیمه‌ها شکایاتی بسیاری در دادگستری مطرح شده است، بیان داشت: تاخیر در ارائه خسارت موجب ایجاد مشکلاتی برای مردم است.

قوه قضائیه مدعی‌العموم و مرجع مراجعه مردم

علی اکبری قوه قضائیه را مدعی‌العموم و مرجع مراجعه مردم عنوان کرد و افزود: در کنار این قوه، دستگاه‌های حاکمیتی و نظارتی وظیفه نظارت بر عملکرد بیمه‌ها را دارند.

وی با بیان اینکه نارضایتی‌های مردم از شرکت‌های بیمه افزایش یافته است، تصریح کرد: این جلسه به منظور بررسی مشکلات و ارائه راه حل برگزار شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مردم با شرکت‌های بیمه به ویژه بیمه‌های جدید التاسیس طولانی بودن فرآیند ارائه خسارت است، یادآور شد: اخذ مدارک از مردم به سرعت صورت می‌گیرد، اما در پرداخت خسارت ها اهمال کاری‌هایی از سوی شرکت‌های بیمه صورت می‌گیرد.

مدیرکل بازرسی، نظارت و مدیریت عملکرد استانداری زنجان اخذ رضایت‌نامه از مردم را دیگر مشکلات مردم با بیمه‌ها عنوان کرد و گفت: چنین موضوعی بستر قانونی نداشته و غیر قانونی محسوب می‌شود.

علی اکبری در پایان بیان داشت: شرکت‌های بیمه بر اساس قوانین موجود موظف هستند در کمترین زمان اقدام به پرداخت خسارت مردم کرده و در چارچوب قانون حرکت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز