خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان تاکید کرد:

ایجاد فرصتهای شغلی جدید و سرمایه گذاری جهت اشتغال در استان لازم و ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۴۳۹

استاندار زنجان با بیان این که نرخ بیکاری شهری استان ۱.۷درصد از متوسط نرخ بیکاری شهری کشور بالاتر است گفت: باید برای ایجاد اشتغال در مناطق شهری برنامه ریزی ویژه ای در دستور کار قرار گیرد.

استاندار زنجان, گفت: باید برای ایجاد اشتغال در مناطق شهری برنامه ریزی ویژه ای در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " جمشید انصاری استاندار زنجان, امروز در دومین جلسه کارگروه اشتغال با بیان اینکه ایجاد فرصت های شغلی در استان طی دو دهه گذشته کمتر از کشور بوده اظهار داشت: ایجاد فرصتهای شغلی جدید و سرمایه گذاری جهت اشتغال در استان لازم و ضروری است.

استاندار زنجان ادامه داد: بررسی هرم سنی جمعیتی نشان میدهد که جمعیت جویای کار در سالهای آتی وضعیت نگران کننده تری خواهند داشت که نیازمند برنامه ریزی جامعی در این خصوص می باشد.

انصاری با بیان این مطلب که نرخ بیکاری شهری استان ۱.۷درصد از متوسط نرخ بیکاری شهری کشور بالاتر است گفت: باید برای ایجاد اشتغال در مناطق شهری برنامه ریزی ویژه ای در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه خاطر نشان شد: سهم ۳۷.۷۱درصدی اشتغال استان در بخش خدمات و سهم ۴۷.۱ درصدی این بخش از تولید ناخالص داخلی نشان می دهد که استان در بخش خدمات بجهت اشتغال توسعه لازم را پیدا نکرده و مازاد درآمد ایجاد شده در این بخش باعثافزایش اشتغال نشده است.

مقام عالی استان با بیان اینکه اشتغال در بخش خدمات با سرعت بیشتر و تخصیص منابع کمتر ایجاد می شود، تصریح داشت: باید برنامه ریزی ها بسمت توسعه بخش خدمات و افزایش ظرفیت اشتغال در این بخش سوق پیدا کند.

توسعه حمل و نقل درون و برون شهری، ایجاد دفاتر IT, ICT، توسعه خدمات بازرگانی، توسعه امور صنفی و خدمات گردشگری، امور بهداشتی، فرهنگی و آموزشی از مواردی بود که استاندار زنجان در راستای افزایش سهم اشتغال بخش خدمات اعلام داشته و خواستار تجدید نظر در صدور مجوز شکل گیری مشاغل خدماتی شد.

استاندار زنجان در دومین جلسه کارگروه اشتغال استان در سالجاری، فعال نمودن ظرفیت های راکد و غیر فعال بخش صنعت را دومین سیاست این کارگروه عنوان نمود و تصریح داشت: اولویت تخصیص منابع بانکی، تامین سرمایه در گردش صنایعی است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

در این جلسه حسین امیدمقدم مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری گزارشی از وضعیت شاخص های اشتغال در استان ارائه کرد.

امید مقدم با بیان اینکه حجم جمعیت گروه سنی ۲۹-۲۰ ساله استان در سال ۶۹، از ۱۳.۸۷ درصد به ۲۳.۰۶ درصد در سال ۹۰ رسیده است گفت: از هر ۴ نفر جمعیت استان یک نفر در این گروه سنی قرار گرفته است ک همین موضوع باعثافزایش جمعیت تقاضای کار در استان شده است.

وی افزود: در سال ۸۹، جمعیت ۲۹-۲۰ ساله استان، ۲۱۸ هزار نفر بود که این جمعیت در سال ۹۰ به ۲۳۴هزار نفر رسیده است.

مدیر کل آمار و اطلاعات استان با بیان اینکه جمعیت فعال استان از ۱۱۴ هزار نفر در سال ۸۵ به ۱۱۲ هزار نفر در سال ۹۰ رسیده تصریح داشت: افزایش جمعیت در گروه سنی ۲۹-۲۰ سال در سالهای اخیر و کاهش جمعیت فعال به این معنی است که این گروه سنی به سمت جمعیت کار سوق پیدا نکردند.

امیدمقدم در ادامه افزود: بررسی ساختار اشتغال بخش های عمده فعالیتهای اقتصادی استان در طی سالهای ۹۰-۶۵ نشان دهنده کاهش سهم اشتغال در بخش کشاورزی طی سالهای ۸۵-۶۵ ۸۵ است. وی افزود: سهم اشتغال بخش صنعت در سال ۸۵ و سهم اشتغال در بخش خدمات طی سالهای ۹۰-۸۵ افزایش یافته است.

وی در ادامه با بیان اینکه سهم جمعیت بیکاران جوان ۲۹-۲۰ ساله از کل جمعیت بیکار از ۳۱.۵۷ درصد در سال ۶۵ به ۵۸.۵۷ درصد در سال ۹۰ رسیده است گفت: ۱.۵ درصد از جمعیت بیکار استان در سال ۱۳۶۵ دارای تحصیلات عالی بودند که این شاخص با افزایش عرضه نیروی کار تحصیل کرده در سال ۹۰ به ۲۳.۱ درصد رسیده است.

شایان ذکر است سهم شاغلان بی سواد و بیکاران دارای تحصیلات عالی استان در سال ۹۰، ‌ به ترتیب ۱۳.۸ و ۲۱.۸درصد می باشد.

همچنین در پایان در این جلسه مقرر شد فرمانداران با تشکیل کارگروه اشتغال در شهرستانها نسبت به احصاء عناوین شغلی خدماتی قابل اجرا در شهرستانها به انضمام منابع مالی اقدام نمایند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز