خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی زنجان تاکید کرد:

ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توانمندسازی اقتصاد کشور

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۷۴۷

در صورت پیاده سازی فرایند آزادسازی اقتصاد در کشور می توان عقب ماندگی های ناشی از تحریم اقتصادی در کشور را با شتاب بیشتری جبران کرد.

رئیس اتاق زنجان, گفت: بی شک یک بنگاه اقتصادی توان رقابت با دولت را ندارد و از آنجائیکه بخش خصوصی در ایران در زمینه سیاست گذاری دخیل نیست، جا دارد تا دولت از توانمندی این بخش در تصمیم سازی استفاده کند.

به گزارش ایلنا از زنجان, غلامحسین جمیلی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خواستار پررنگ تر شدن نقش بخش خصوصی و استفاده از پتانسیل های این حوزه در توانمندسازی اقتصاد کشور شد و اظهار داشت: برای تحقق شعار سال باید از ظرفیت بخش خصوصی در توانمندسازی اقتصاد کشور بهره برد.

وی در این مراسم با اشاره به اصل ۴۴ و فرآیند خصوصی‎سازی، گفت: محیط کسب وکار ابعاد سیاسی، اجتماعی و فناوری گسترده‎ای دارد و مناسب‎سازی فضایاقتصادی با تصمیم‎گیری‎های درست و نحوه اجرای آن از مسئولیت‎های پررنگ وتاثیرگذار بخش خصوصی است این مقام مسئول از دولتمردان خواست تا از توانمندی های بخش خصوصی در امور اقتصادی غافل نشوندو تاکید نمود حاکمیت قانون، جلوگیری از دیوان‌سالاری و جبران خسارات ناشی ازتحریم‎های ظالمانه از پیامدهای چشم‌گیر خصوصی‎سازی است و این در حالی است که این بخشبا ایفای صحیح نقش خود در وضعیت اقتصادی موجود و بر اساس شایستگی مردماستان، میتواند در بهبود وضعیت اقتصادی استان نقش بسزائی ایفا نماید.

وی در ادامه سخنان خود فرایند آزاد سازی اقتصاد در کشور را بسیار ضروری دانست و تاکید کرد: بی شک یک بنگاه اقتصادی توان رقابت با دولت را ندارد و از آنجائیکه بخش خصوصی در ایران در زمینه سیاست گذاری دخیل نیست، جا دارد تا دولت از توانمندی این بخش در تصمیم سازی استفاده کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان در ادامه خاطرنشان کرد: در صورت پیاده سازی فرایند آزادسازی اقتصاد در کشور می توان عقب ماندگی های ناشی از تحریم اقتصادی در کشور را با شتاب بیشتری جبران کرد.

به گفته جمیلی فرایند آزاد سازی اقتصادی موجب استمرا حاکمیت قانون خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه خطاب به ریاست جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خواستار ملحوظ قرار د ادن شان و لیاقت شایستگی شهروندان استان زنجان در برنامه ریزی های آتی سازمان شد.

وی افزود: اتاق زنجان همواره یار و پشتیبان مسئولین بوده و آمادگی هر گونه نقش آفرینی در جهت همراهی با مدیران در تحقق توسعه استان را دارد.

رحیم عصفوری معاونت برنامه ریزی استانداری زنجان نیز در این نشست با اشاره به ضرورت جابه‌جاییمدیران اظهارداشت: تغییر همواره وجود داشته و باید هر کس در هر جایگاهی وظیفهخود را به خوبی انجام دهد.

معاون برنامه ریزی استانداری زنجان با اشاره به اینکه امکانات و ظرفیت‌هایاستان می‌تواند زمینه این موفقیت را بیشتر فراهم کند گفت: استان زنجان دربخش‌های صنعت و معدن دارای ظرفیت‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

عصفوری تاکید کرد: در مسیر توسعه جامعه باید همه به وظایف خود عمل کنند و تحقق این امر مهم نیاز به عزم جدی مدیران دارد.

کریم حسین‎خانی " مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‎الملل استانداری زنجان نیز در این جلسه بروکراسی جان‌فرسای اداری و نبود زیرساخت‎های مناسباز قبیل آب، برق و گازرا حلقه مفقوده‎ متقاضیان امور صنعتی وسرمایه‎گذاران دانست و گفت این قبیل مشکلات منجر به کاهش سرعت فعالیت سرمایه گذاران میشود که رفع این موانع وظیفه‎ دولت در برابر بخش خصوصی است که باید با هناهنگیمدیران این بخش انجام گیرد.

در ادامه این نشست علی یزدانی معاون توسعه مدیریت، صنایع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه افزایش بهره وری از تاکیدات دولت تدبیر و امید و زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی است اظهار داشت: باید برای اجرای برنامه ها، کیفیت را افزایش و هزینه ها را کاهش داد.

وی به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی و پیام سال اشاره و لازمه تحقق سیاست های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب را خروج از عرصه شعار و ورود به بخش عمل و تلاش مضاعف عنوان کرد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استانهای وزیر صنعت، معدن و تجارت به آمارهای موجود از وضعیت اشتغال در کشور و استان زنجان اشاره کرد و نرخ متوسط بیکاری کشور را ۶/۱۰ درصد و زنجان را ۱/۱۳ اعلام کرد.

وی بر لزوم بهره گیری از پتانسیل های موجود در سطح این استان تاکید کرد و بهره برداری از تمام ظرفیت صنایع موجود را زمینه ساز ایجاد اشتغال برای ۶۵۶ هزار نفر خواند.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استانهای وزیر صنعت، معدن و تجارت به وجود ۲۸۰ فقره معدن در استان زنجان اشاره کرد و از وجود ۱۱۹ اتحادیه صنفی در این استان خبر داد.

وی با بیان اینکه در زنجان بیش از ۵۲ هزار بافنده فرش فعالیت می کنند، از برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حمایت از فرش بافان سراسر کشور و تخصیص اعتبار مناسب به این بخش خبر داد.

در پایان این نشست سعید سیاری بعنوان ریاست جدید سازمان صنعت، معدن وتجارت انتخاب و از زحمات آقای علی معصومی تقدیر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز