خبرگزاری کار ایران

رئیس حوزه هنری استان زنجان خبرداد:

فیلم حوزه هنری زنجان جایزه دوم جشنواره بین المللی پیامبر اعظم(ص) را کسب کرد

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۷۳۳

فیلم کوتاه " مهمان " به کارگردانی مجتبی حیدری و جبار اوجاقلو و تهیه کنندگی حوزه هنری استان زنجان در نخستین جشنواره بین المللی پیامبر اعظم(ص) جایزه دوم را از آن خود کرد.

رئیس حوزه هنری استان زنجان, گفت: قطعا تولید این آثار نتیجه مثبتی در راستای ترویج مفاهیم و ارزش های دینی در جامعه خواهد داشت.

به گزارش ایلنا از زنجان, حمیدرضا اسماعیلی، با اشاره به اینکه فیلم کوتاه " مهمان " محصول سال گذشته حوزه هنری استان زنجان است، افزود: این فیلم در نخستین دوره جشنواره بین المللی فرهنگی هنری اهل بیت(ع) با عنوان " جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص) " که به همت مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) برگزار شد، توانست جایزه دوم به همراه ۱۲ سکه تمام بهار آزادی را از آن خود کند.

وی هدف و موضوع این فیلم که در ارتباط با شخصیت نبی مکرم اسلام است را یکی از موارد اصلی موفقیت آن عنوان کرد و افزود: با وجود اینکه فرایند تولید فیلم کوتاه " مهمان " با حضور بیش از ۱۰ بازیگر خردسال قدری مشکل بود، اما هنرمندان زنجانی نشان دادند که می توانند با دست های خالی و ساده ترین امکانات آثار بزرگی در سطح کشوری تولید کنند.

این مقام مسئول ضمن تشکر از هنرمندان و خانواده هایی که در ساخت فیلم " مهمان " مشارکت داشتند، ادامه داد: این فیلم با کمترین امکانات و تجهیزات و در کوتاه ترین زمان ممکن به همت هنرمندان شهرمان تولید شده است.

اسماعیلی تلاش هنرمندان استان در راستای تولید آثار هنری با مضامین اسلامی را با ارزش دانست و گفت: قطعا تولید این آثار نتیجه مثبتی در راستای ترویج مفاهیم و ارزش های دینی در جامعه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه حوزه هنری استان زنجان با همه توان خود از تولید آثار هنری با مضامین اسلامی و انقلابی حمایت می کند، ابراز کرد: همه هنرمندان و متولیان باید تولید اثر و خدمت برای ائمه معصومین(ع) را در اولویت کاری خود قرار دهند و با این کار دِین خود را به این بزرگواران ادا کنند.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم این کار زمینه ای برای تولید آثار فاخر و بزرگ بعدی با مضامین اسلامی باشد.

یادآور می شودمراسم پایانی نخستین جشنواره اهل بیت(ع) و جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص) عصر دوشنبه۵ خرداد طی مراسمی با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلامتسخیری، رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب، آیت‌الله اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت وجمعی از مسئولان و هنرمندان در تالار وحدت برگزار شد.

این جشنواره که در سه رشته فیلم کوتاه(در سه شاخه انیمیشن، داستانی و مستند)، فیلمنامه و تألیف و ترجمه کتاب به زبان انگلیسی(در دو شاخه سیره پیامبر و پاسخ به شبهات) فراخوان شده بود با استقبال کم نظیر هنرمندان و فرهیختگان مواجه و ۸۹۸ اثر به دبیرخانه ارسال شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز