خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به مناسبت آزاد سازی خرمشهر:

آزادسازی خرمشهر نقطه عطف تاریخ جنگ تحمیلی است

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۰۰۶

هم اکنون ۳۲ سال از آن روز تاریخی سپری شده و کشور دستاوردهای عظیمی را در عرصه های مختلف بدست آورده است بطوریکه ایران عزیز هم اکنون به یکی از قدرت های منطقه ای بدل شده است.

استاندار زنجان گفت: هم اکنون ۳۲ سال از آن روز تاریخی سپری شده و کشور دستاوردهای عظیمی را در عرصه های مختلف بدست آورده است بطوریکه ایران عزیز هم اکنون به یکی از قدرت های منطقه ای بدل شده است.

به گزارش خبرنگا ر " ایلنا " جمشید انصاری در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح اظهار داشت: در عملیات بیت المقدس، نیروهای مسلح نه تنها خرمشهر و مناطق عظیمی از کشور را آزاد نمودند بلکه تقویت روحیه ملی و افزایش اقتدار نیروهای مسلح از دیگر ثمرات این حماسه بود.

استاندار زنجان در این مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح که به مناسبت فتح خرمشهر در تیپ ۲۱۶ مستقل زنجان برگزار شد اظهار داشت: آزادسازی خرمشهر نقطه عطف تاریخ جنگ تحمیلی است.

وی با بیان این مطلب که بعد از تجاوز دشمن بعثی در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ به مرزهای جمهوری اسلامی و اشغال بخش هایی از سرزمین ایران عملیات پراکندگی برای تثبیت موقعیت نیروهای مسلح و متوقف کردن پیشرفت دشمن انجام شد.

استاندار زنجان د رادامه تصریح داشت: با عملیات شکست حصر آبادان موقعیت نظامی و استراتژیکی جنگ وارد مرحله جدیدی شد و نیروهای مسلح توانستند دسترسی به خرمشهر و آزادسازی این شهر را فراهم کنند.

وی همچنین اضافه کرد: آزادسازی بستان و عملیات فتح المبین در واپسین روزهای سال ۱۳۶۰

زمینه ساز خودباوری رزمندگان و عقب نشینی دشمن را افزایش داد.

مقام عالی استان گفت: در عملیات بیت المقدس که از اردیبهشت سال۱۳۶۱ آغاز شد نیروهای مسلح نه تنها خرمشهر و مناطق عظیمی از کشور را آزاد کردند بلکه تقویت روحیه ملی و افزایش اقتدار نیروهای مسلح از دیگر ثمرات این حماسه بود.

انصاری در بخشی از سخنان خودعنوان داشت: هم اکنون ۳۲ سال از آن روز تاریخی سپری شده و

کشور دستاوردهای عظیمی را در عرصه های مختلف بدست آورده است بطوریکه ایران عزیز هم اکنون به یکی از قدرت های منطقه ای بدل شده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی مدیون رشادت ها و ایثار ایثارگرانی است که با فداکاری عزت و عظمت را به کشور هدیه کردند.

مقام عالی استان در پایان تاکید داشت: جا دارد یاد و خاطره فداکاری همه عزیزانی که در جنگ تحمیلی خالق حماسه بودن گرامی و این ایام و معرفی سلحشوری رزمندگان کشور پاس داشته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز