خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه پیام نور استان زنجان:

مطهر و مهذب از ویژگی‌های یک استاد است

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۷۵۳

رییس دانشگاه پیام نور استان زنجان گفت: مطهر و مهذب از ویژگی های یک استاد به شمار می رود.

رییس دانشگاه پیام نور استان زنجان، گفت: هر که مطهر و مهذب است بی‌شک معلم است.

به گزارش ایلنا از زنجان، سید محمد موسوی در مراسم روز استاد دانشگاه پیام نور استان که با حضور جمعی از اساتید، کارکنان و مسئولان، فرماندار شهرستان خدابنده، شورای اسلامی شهر و مدیران ستادی دانشگاه به میزبانی مرکز قیدار برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری اظهار داشت: آزادگی و مجاهدت از خصوصیات بارز این استاد گرانقدر است.

وی با اشاره به جایگاه و نقش والای اساتید، ادامه داد: ارزش وجودی اساتید ارزشی متعالی است و اساتید نه تنها پرورش دهنده جسم هستند بلکه روح را نیز پرورش می‌دهند.

رییس دانشگاه پیام نور استان زنجان، با بیان احادیثی از ائمه اطهار(ع) در مورد جایگاه علم و عالم و تعلیم و تعلم در اسلام، خاطرنشان کرد: قلم با توجه به اهمیتی که در آموزه‌های توحیدی دین مبین اسلام دارد، نماد علم است که خداوند به آن قسم خورده و پیامبر اسلام(ص) نیز علم ‌آموزی در بین تمام افراد جامعه چه زن و چه مرد را واجب دانسته است.

وی کرامت و شرافت مقام معلم و ارزش تعلیم و تربیت در مکتب انسان ساز اسلام را یگانه و بی‌بدیل خواند و افزود: از لحظه نزول آیات وحی که با اقراء یعنی بخوان و آغاز تعلیم و تعلم شروع شد تا بیان این حدیثاز حضرت محمد(ص) که «انا بعثت معلما تماماً» نشان از تکریم و بزرگداشت تعلیم و تربیت و جایگاه والای معلمی است.

وی اضافه کرد: توجه به تعلیم و معلم موجب ظهور و پرورش تربیت یافتگانی فرهیخته و دانشمند چون امام خمینی(ره) آن فرزانه نستوهی که خود معلمی بود برای فرزانگانی چون استاد مطهری و آیت اله خامنه‌ای رهبر فرزانه و اندیشمند انقلاب اسلامی که دلسوزانه رسالت ملی را در هدایت جامعه بشری بطور شایسته به عرصه ظهور گذاشته‌اند.

وی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی به عنوان الگویی ارزشمند فرا راه ملت‌های جهان قرار گرفته است، گفت: شاگردی مکتب این عزیزان و انقلاب اسلامی، افتخاری برای تمامی حق پویان جهان بوده و این رسالت عظیم از چشمه سار پر فیض معلمی نشأت گرفته است.

وی مطهر و مهذب را از ویژگی‌های یک استاد عنوان و تاکید کرد: هر که مطهر و مهذب است بی‌شک معلم است.

در بخش دیگری از این مراسم دکتر کرامت یکی از اعضای هیئت علمی مرکز قیدار نیز مباحثی را در خصوص فرهنگ و اقتصاد مقاومتی بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه امروزه مصرف، فلسفه ما را از حیات شکل می‌دهد، تصریح کرد: ما برای فهم این مسئله باید به چرایی این موضوع توجه کنیم.

کرامت، مصرف گرایی را یک مسئله برای کشورهای در حال توسعه عنوان کرد و ادامه داد: تهدید منابع، آلودگی‌های محیط زیست و فاصله اجتماعی و تشدید رفتارهای غلط فردی و اجتماعی از جمله عوارض این پدیده است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه، تاکید کرد: با توجه به آنچه گفته شد در می‌یابیم که خود مصرف گرایی و پیامدهای فردی و اجتماعی آن شدیداً با بحثاقتصاد مقاومتی در تعارض قرار دارد.

لازم به ذکر است، اجرای کلیپ امام زمان(عج)، سخنرانی دکتر بهاری فر رییس دانشگاه پیام نور مرکز ابهر و از اساتید هیات علمی دانشگاه و فتحی فرماندار شهرستان خدابنده ار برنامه‌های شاخص این مراسم بود.

معرفی دستاوردهای دانشگاه و اجرای موسیقی، پخش کلیپ از فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد سبک زندگی اسلامی، اجرای نمایش طنز در خصوص مسائل فرهنگی دانشگاه، اجرای موسیقی و قرعه کشی نتایج مسابقه، تجلیل از اعضای هیات علمی و کارکنان اداری و بازدید از غار کتله خور نیز از دیگر برنامه‌های مراسم جشن روز استاد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز