خبرگزاری کار ایران

در مراسم دیدار صمیمی فرهنگیان با استاندار زنجان عنوان شد؛

معلمان پایه و اساس استقلال و شکوفایی کشور هستند

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۹۱۲

استاندار زنجان گفت: معلمی که از روحیه خوبی برخوردار است الگویی برای خلاقیت دانش آموزان می شود و اندیشه ها را یاد می دهند، معلمان ما خواهان اطاعت کورکورانه نیستند و به دانش آموزان آزادی، اختیار و انتخاب می دهند و با تشویق دانش آموزان را به سوی ابداع و ابتکار سوق می دهند.

استاندار زنجان، گفت: آموزش و پرورش زیربنای تعلیم و تربیت در کشور است و این نهاد انسان ساز و درون ساز است.

به گزارش خبرنگار «ایلنا» جمشید انصاری استاندار زنجان در این مراسم با اشاره به هفته معلم و سالروز شهادت استاد شهید مطهری و نامگذاری این روز به نام معلم گفت: این روز به نام معلمان نامگذاری شده است، معلمانی که پایه و اساس استقلال و شکوفایی کشور هستند.

انصاری یکی از مخاطبان اصلی فرهنگ را آموزش و پرورش دانست و اضافه کرد: آموزش و پرورش زیربنای تعلیم و تربیت در کشور است و این نهاد انسان ساز و درون ساز است.

انصاری با بیان این موضوع که پایه و توسعه هر جامعه بر مبنای آموزش و پرورش، مدرسه و معلمان شکل گرفته است افزود: در سایه توجه به معلم و مدرسه می‌توان در مسیر تحقق اهداف و برنامه‌های بالادستی کشور و سند چشم انداز دست یافت و معلمان باید بکوشند تا اطلاعات خود را همیشه به روز کنند تا در مقابل قشر دانش آموز همیشه حرفی برای گفتن داشته باشند.

مقام عالی دولت در استان گفت: مشکلات معلمان را بیشتر در حوزه‌های مادی تحلیل و تفسیر می‌کنند که نیاز به برطرف کردن آن است اما این امر نباید شانیت معلم را خدشه دار و او را از هدفش دور کند.

وی با بیان اینکه روز بزرگداشت مقام معلم، روز عشق و ایثار است، افزود: دانایی، اندیشیدن و نوآوری از ویژگی های معلم بر‌تر است که همگام با علم روز پیش می‌ رود، یک معلم با نگاه و حرکات خود به نوآموزان شخصیت می‌ دهد و با رفتار کریمانه آنان را از رفتارهای نادرست باز می‌ دارد و از سعه صدر و قدرت عاطفی بالایی برخوردار است و در مقابل سوال دانش آموزان متواضعانه پاسخگوست و با سکوت خود همه را به تفکر وا می دارد.

استاندار زنجان، در پایان اظهار داشت: معلمی که از روحیه خوبی برخوردار است الگویی برای خلاقیت دانش آموزان می‌ شود و اندیشه ‌ها را یاد می‌ دهند، معلمان ما خواهان اطاعت کورکورانه نیستند و به دانش آموزان آزادی، اختیار و انتخاب می‌ دهند و با تشویق دانش آموزان را به سوی ابداع و ابتکار سوق می‌ دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز