خبرگزاری کار ایران

طی سال گذشته صورت گرفت؛

توزیع بیش از ۴۰ هزار اصله نهال در شهرستان ابهر

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۴۲۰

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر، از توزیع بیش از ۴۰ هزار اصله نهال طی سال گذشته بین باغداران و صنوبرکاران خبر داد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر، گفت: ساخت و ساز در این شهرستان روی نداده و بیشتر تخلفات در قالب ماده ۵۵(شخم اراضی) بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علیرضا الهیاری، در تشریح اقدامات انجام گرفته در سال گذشته با اشاره به انجام طرحهای بخش مرتع افزود: کودپاشی و کپه کاری در ۳۵۰ هکتار، انجام عملیات بیولوژیک در روستاهای قره آقاج، چشین و زره باش و کپه کاری در ۴۰ هکتار از اراضی ملی روستای برازبیل انجام گرفته است.

به گفته وی، ساخت آبشخورهای سیمانی در روستاهای حصار عبدالکریم و نایجوک با همکاری اهالی خبر داد و گفت: ساخت و ساز در این شهرستان روی نداده و بیشتر تخلفات در قالب ماده ۵۵(شخم اراضی) بوده است.

وی با اعلام اینکه در سال قبل، ۱۷ مورد پرونده تخلف و تصرف به مساحت ۱۶۵ هکتار و نیز ۲ مورد خلع ید به مساحت بیش یک هکتار انجام گرفته و ۳ مورد نیز اطفا حریق به مساحت ۶۲ هکتار نیز روی داده، درباره برنامه‌های منابع طبیعی این شهرستان در بخش آموزش و ترویج اعلام کرد: آموزش بهره برداران روستایی به منظور ارتقا دانش منابع طبیعی و آشنایی هر چه بیشتر با معرفی عمومی منابع طبیعی و نیز جذب بهره برداران روستایی در طرح همیاران طبیعت روی داده است.

وی در پایان، تعداد همیاران طبیعت طی سال قبل را ۱۳۵ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد برخی همکاری نزدیک با منابع طبیعی شهرستان دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز