خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق زنجان عنوان کرد:

تسهیل در قوانین هدف اصلی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۲۳۹

سومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به بررسی و اتخاذ تصمیمات مناسب در خصوص مسایل و مشکلات مالیاتی حاکم بر فضای کسب و کار اختصاص یافت.

رییس اتاق بازرگانی زنجان، تاکید کرد: شورا قصد دخالت در امور داخلی هیچ دستگاهی را ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، در این نشست غلامحسین جمیلی رییس اتاق بازرگانی زنجان و دبیر شورای گفتگو با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار داشت: مسئله اقتصاد همانگونه که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارد یکی از مهم‌ترین چالش‌های کشور بوده و با یاری خداوند در سال ۹۲ یک زیر ساخت فکری و نظری برای حماسه اقتصادی ایجاد گردیده است. که با پیگیریهای آن می‌توان به توفیقات بیشتری در سال جدید دست یافت.

این مقام مسئول با اشاره به موضوع هدفمند سازی یارانه‌ها نیز گفت: در فاز اول هدفمند سازی متاسفانه سهم تولید محقق نگردید که امیدواریم با تدابیر دولت جدید اثرات اجرای این قانون بر زندگی مردم پررنگ‌تر شده است و سهم تولید نیز محقق شود، بی‌شک اجرای صحیح و کامل این قانون دستاوردهای بسیار مناسبی بر اقتصاد خواهد داشت.

دبیر شورای گفتگوی زنجان پیشنهاد کرد کلیه اعضاء اتاق، انجمن‌ها و تشکلهای زیر مجموعه همچنین فعالین اقتصادی در جهت حمایت از برنامه‌های اقتصادی دولت بصورت گروهی از نامنویسی دریافت یارانه‌ها بصورت داوطلبانه انصراف دهند که با استقبال اعضاء همراه شد.

جمیلی موارد مطروحه در شورای گفتگو را صرفا به منظور تسهیل در قوانین دانست و تصریح کرد: شورا قصد دخالت در امور داخلی هیچ دستگاهی را ندارد.

عصفوری معاونت برنامه ریزی استانداری زنجان نیز شورا را محل مناسبی برای شناسایی قوانین مخل تولید دانست و گفت امیدواریم با شناسایی و ارائه راهکارهای مناسب و ارجاع به مراکز ذیصلاح بتوانیم این موارد را به لایحه و یا قانون تبدیل نماییم.

وی جلسات شورای گفتگو را بسیار پربار ارزیابی کرد و گفت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ گردیده ما امیدواریم در سال جدید با تلاش مضاعف آن را عملی نماییم.

در ادامه این جلسه گزارشی از اجرای تصمیمات متخذه در جلسه دوم شورا ارائه شد.

دستور دوم جلسه نیز بر اجرای مقررات ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم اختصاص یافت که بر اساس آن ارائه مفا صا حساب به منظور صدور، تمدید یا تجدید جواز کسب و کار و کارت بازرگانی با رعایت اصل برائت صورت گرفته و اهلیت متقاضی صرفا از سوی مراجع صادر کننده جواز کسب و کارت بازرگانی بررسی گردد و اداره کل مالیاتی نقشی در آن نداشته باشد که این پیشنهاد با اکثریت آرا به تصویب رسید.

دستور چهارم شورای گفتگو نیز بر معافیت‌های مالیاتی مقرر برای طرح‌های سرمایه گذاری مستقر در مناطق محروم تا پایان مدت زمان پیش بینی شده اختصاص داشت که مقرر گردید مکاتبات لازم در خصوص عدم تاثیر قوانین و مقررات جدید در مدت زمان معافیت اجرایی شود چرا که در حال حاضر سرمایه گذاران اقدام به سرمایه گذاری در منطقه محروم نموده و پس از چند سال که پروژه راه اندازی می‌شود آن منطقه دیگر جزء مناطق محروم نیست و این امر موجب دلزدگی سرمایه گذاران می‌شود.

اخذ مجوز جهت احداثانبارهای عمومی و دریافت مجوز ایستگاه باز بین الملل بناب از موارد دیگر مطروحه در این جلسه بود که مقرر گردید مدیر گمرک زنجان در جلسه آتی شورا گزارشی از انجام فعالیت‌های خود جهت اخذ مجوز‌ها را ارائه نمایند.

همچنین در این جلسه مقرر گردید در خصوص ارائه مفا صا حساب بر سرمایه گذاری خارجی که بعضا مشکلاتی را ایجاد می‌نماید در جلسه کار‌شناسی بحث‌های جدی تری صورت گیرد.

دستورات جلسه شورا مبتنی بر بررسی قوانین و مقررات مالیاتی حاکم بر فضای کسب و کار بود اعضاء شورا با دقت نظر و هماهنگی کامل نسبت به بررسی و اعلام نظر و تصویب موارد که در جلسات کار‌شناسی و تخصیص زیرگروه شورا صورت گرفته بود اعلام رأی کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز