خبرگزاری کار ایران

معاون فنی و مهندسی آبفای زنجان خبر داد:

حل مشکلات تامین آب شرب شهر نیک پی برای کوتاه مدت

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۸۱۳

معاون فنی و مهندسی شرکت آبفای, گفت: با بهره برداری موقت یک چاه شخصی، مشکل تامین آب شرب شهر نیک پی برای کوتاه مدت مرتفع شد.

معاون فنی و مهندسی شرکت آبفای, گفت: با بهره برداری موقت یک چاه شخصی، مشکل تامین آب شرب شهر نیک پی برای کوتاه مدت مرتفع شد. دشت مجاور نیک پی یعنی دشت کزبر مورد بررسی قرار گرفته ودر صورتیکه توافق لازم ما بین شوراهای روستاهای کزبر و شهر ارمغانخانه و مقامات شهرستان و نمایندگان محترم در خصوص تامین زمین در آن منطقه حاصل شود می‌توان آب شرب نیک پی را با حفر یک حلقه چاه عمیق با حداقل ۱۵ لیتر در ثانیه تامین کرد.

به گزارش ایلنا از زنجان، مهانفر، امروز با اشاره به مطلب فوق، افزود: جهت تامین آب شرب شهرنیک پی یک چاه شخصی بطور موقت مورد بهره برداری وبا اجرای خط انتقال به طول ۳۵۰ متر از چاه تا مخزن بالا دست چاه وپس از کلرزنی در محل اطاقک سر چاه به مخزن شهر نیک پی انتقال داده می‌شود.

مهانفر همچنین گفت: دشت نیک پی از جهات مختلف مورد بررسی و محل تامین آب موجود مورد مطالعه قرار گرفته است آب مصرفی که از آبگیر(قنات) از رودخانه تامین می‌شود به دلیل عبور رودخانه از روستاهای بالا دست مستعد آلودگی بوده و از نظربهداشتی کیفیت مطلوبی ندارد.

وی تصریح کرد: پس از پیمایشهای مختلف دو گزینه برای کوتاه مدت برای تامین آب پیشنهاد گردیده است اولی لایروبی، مرمت قنات، بازسازی می‌له چاههای موجود، بازسازی و محصور نمودن محل آبگیر، فیلترریزی و دومی حفر یک حلقه چاه نیم عمیق در ساحل رودخانه، تجهیز و راه اندازی آنکه دراین خصوص درخواست مجوز حفرچاه از سازمان آب منطقه‌ای استان زنجان صورت گرفته است.

معاون فنی و مهندسی آبفای گفت: برای رفع مشکل در بلند مدت طرح در حال مطالعه توسط مشاور می‌باشد که مبانی گزینه‌هایی جهت تامین آب پیشنهاد شده است لذا پس از ارسال گزارش نهایی مشاور و تخصیص اعتبار عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

وی افزود: در سال ۹۲ تنها برای مطالعات طرح تامین آب تخصیص اعتبار داده شده است.

معاون فنی و مهندسی آبفای خاطر نشان کرد: دشت مجاور نیک پی یعنی دشت کزبر مورد بررسی قرار گرفته ودر صورتیکه توافق لازم ما بین شوراهای روستاهای کزبر و شهر ارمغانخانه و مقامات شهرستان و نمایندگان محترم در خصوص تامین زمین در آن منطقه حاصل شود می‌توان آب شرب نیک پی را با حفر یک حلقه چاه عمیق با حداقل ۱۵ لیتر در ثانیه تامین کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز