خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفای استان زنجان خبرداد:

برگزاری همایش استفاده از پساب فاضلاب در صنعت جنگل کاری و غرس۲ هزار اصله نهال

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۶۴۱

همزمان با هفته منابع طبیعی همایش استفاده از پساب فاضلاب در صنعت جنگل کاری و غرس ۲ هزار اصله نهال در محل تصفیه خانه فاضلاب ابهر انجام شد.

ایلنا: مدیرعامل آبفای استان زنجان، گفت: با استفاده صحیح ازپساب تصفیه خانه و آبیاری درخت و فضای سبز می توانیم به طبیعت و حفظ آن کمک کنیم. ‌

به گزارش ایلنا از زنجان، مسلم پورنصرت مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان با اشاره به مطلب فوق گفت: کاشت درخت و حفاظت از محیط زیست در حوزه کاری یک دستگاه مشخص نیست بلکه حفاظت از محیط زیست وظیفه همه مردم و همه دستگاهها و ارگانهاست، چرا که به کاشت درخت و حفاظت از آن در احادیثو روایات بسیار تاکید شده است.

وی در ادامه افزود: وجود فاضلاب در طبیعت، خود عامل تخریب کننده است اما زمانی که این فاضلاب به روش صحیح مدیریت، و پساب حاصله بعد از مراحل تصفیه به طبیعت برگردانده شود کمک بسیار بزرگی به طبیعت می کند.

مدیرعامل شرکت آبفای زنجان به متصل بودن مشترکین به سیستم شبکه فاضلاب ابهرهم اشاره کرد وگفت: طبق برنامه می بایست ۹۵ کیلومتر لوله گذاری شبکه انجام شود که از این میزان ۸۸ کیلومتر آن عملیاتی شده وهم اکنون تصفیه خانه ابهر با یک سوم ظرفیت درحال بهره برداری است.

پور نصرت همچنین تصریح کرد: ظرفیت اولیه تصفیه خانه برای ۸۰ هزار نفر طراحی شده است که در طرح ارتقاء، به ۱۱۵ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

وی گفت: با استفاده صحیح از پساب تصفیه خانه و آبیاری درخت و فضای سبز می توانیم به طبیعت و حفظ آن کمک کنیم.

مدیرعامل آبفای زنجان به روش کار تصفیه خانه ابهرهم اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه تصفیه خانه مذکور به روش برکه تثبیت طراحی و مورد بهره برداری قرار گرفته است لذا زمین های قابل توجهی در اطراف تاسیسات برای ایجاد فضای سبز و کاشت نهال در اختیار شرکت می باشد که قصد داریم از این ظرفیت موجود حداکثر بهره برداری را به عمل آوریم.

پور نصرت خاطر نشان ساخت: با کاشت درخت می توانیم از محیط زیست حفاظت کنیم و کمیت و کیفیت آب را حفظ کنیم چرا که با درختکاری جذب آب به سفره های زیر زمینی تا ۴۰ برابر بیشتر از مناطقی است که درخت ندارد.

وی در ادامه گفت: در فضاهایی که درخت کاشته شده در هر۷ دقیقه یک لیتر آب جذب زمین می شود این در حالی است که در اراضی کشاورزی این زمان به ۴۶ دقیقه و در سایر اراضی تا ۴ ساعت برای جذب یک لیتر آب در زمین زمان صرف می شود. لذا درختکاری خود در غنی سازی آب های زیر زمینی نقش موثری دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز