خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تاکید کرد:

هیئت مدیره جدید خانه مطبوعات زنجان باید بدور از حاشیه‌های سیاسی عمل کنند

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۶۱۵

برگزاری چهارمین دوره انتخابات مجمع عمومی خانه مطبوعات استان زنجان ماحصل فعالیت‌های انجام شده در این حوزه بوده است.

ایلنا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، گفت: باید مردم از نحوه اجرای فاز دوم یارانه‌ها به خوبی اطلاع یابند.

به گزارش ایلنا از زنجان، ناصر مقدم، در نخستین نشست مشترک خود با نمایندگان ومسئولین رسانه‌های محلی وسراسری و خبرگزاریهای فعال استان زنجان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات‌ بدر و خیبر اظهار کرد: این دو عملیات از عملیات‌های بزرگ دوران دفاع مقدس محسوب می‌شود.

مقدم، با اشاره به اینکه بیشترین برنامه‌ریزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص حوزه مطبوعات در چند روز گذشته بوده است، خاطر نشان کرد: برگزاری چهارمین دوره انتخابات مجمع عمومی خانه مطبوعات استان زنجان ماحصل فعالیت‌های انجام شده در این حوزه بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، با تقدیر ازهئیت مدیره قبلی خانه مطبوعات استان زنجان یادآور شد: امیدواریم هیئت مدیره جدید خانه مطبوعات استان زنجان، بدور از حاشیه‌های سیاسی، جناحی و طیفی در خدمت مطبوعات استان زنجان باشند.

این مسئول در استان زنجان، از برگزاری نخستین نشست خود با خبرنگاران در روز یکشنه خبر داد و گفت: برنامه‌ها، سیاست‌ها و اهداف و برنامه‌های پیش‌بینی شده در این جلسه ارائه خواهد شد.

مقدم، در ادامه بر ضرورت پیگیری مشکلات مطبوعات به صورت ویژه تاکید کرد و خاطر نشان شد: همه تلاش اداره کل در حوزه احصای مشکلات و بررسی حل آن‌ها با همفکری و هم‌اندیشی اصحاب مطبوعات ورسانه‌ها در استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه توجه به ماده ۱۶ قانون مطبوعات از سوی مطبوعات استان ضروری است، ابراز داشت: عدم انتشار منظم نشریات موجب ابطال مجوز نشریات می‌شود.

یارانه نشریات واریز شده است

این مقام مسئول در استان در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه یارانه شش ماهه نخست برخی از نشریات استان واریز شده است، اظهار داشت: مطابق گزارش‌های واصله ۱۶ نشریه در استان یارانه خود را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از واریز یارانه نشریات در شش ماهه دوم سال نیز خبر داد و گفت: در این خصوص اقدامات لازم انجام می‌شود.

مقدم، با اشاره به تکمیل آئین‌نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص صدور کارت خبرنگاری برای خبرنگاران خاطر نشان شد: در صورت وصول این آئین‌نامه، کارت خبرنگاری برای خبرنگاران استان صادر می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، با اشاره به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در کشور یادآور شد: نظام عزم خود را برای اجرای مرحله دوم قانون یارانه‌ها جزم کرده است.

این مسئول با بیان اینکه باید اطلاع‌رسانی مناسب در این زمینه از سوی رسانه‌ها به مردم صورت گیرد، تصریح کرد: باید مردم از نحوه اجرای فاز دوم یارانه‌ها به خوبی اطلاع یابند.

برگزاری جشنواره مطبوعات در سال آینده

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، در ادامه این نشست مشترک با مسئولین رسانه‌های استان از برگزاری جشنواره مطبوعات در سال آینده خبر داد و گفت: اقدامات لازم در این زمینه انجام خواهد شد.

مقدم، با اشاره به اینکه کارگروه تخصصی مطبوعات در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل می‌شود، یادآور شد: در قالب جلسات این کارگروه‌ها مشکلات مطبوعات بررسی می‌شود تا شاهد رشد وشکوفایی بیش از پیش در این راستا باشیم.

وی با بیان اینکه پالایش خبرنگاران در قالب جلسات تخصصی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: در این زمینه رسانه‌ها می‌توانند همکاری بیشتری داشته باشند.

این مسئول توزیع عادلانه آگهی‌های را منوط به همکاری خانه مطبوعات دانست و ابراز داشت: در این زمینه نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان شفافیت در همه ارکان را از برنامه‌های دولت دانست و خاطرنشان کرد: در زمینه یارانه نیز شفاف‌سازی لازم صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به آغاز به کار خانه مطبوعات استان زنجان تصریح کرد: در فرهنگسرای کوثر محلی برای خانه مطبوعات در نظر گرفته می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز