خبرگزاری کار ایران

در بیست و پنجمین جلسه کمیسیون تخصصی اقتصاد کلان اتاق بازرگانی زنجان مطرح شد؛

تبیین خط مشی آتی کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۵۵۷

بیست و پنجمین جلسه کمیسیون تخصصی اقتصاد کلان اتاق بازرگانی زنجان با طرح مباحثی در خصوص ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم کار خود را آغاز کرد.

ایلنا: بیست و پنجمین جلسه کمیسیون تخصصی اقتصاد کلان اتاق بازرگانی زنجان با طرح مباحثی در خصوص ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم کار خود را آغاز کرد.
به گزارش ایلنا از زنجان، در این نشست تخصصی شرکت کنندگان در جلسه ضمن اعتراض به نحوه اجرای ماده ۱۸۶ خواستار تغییراتی در نحوه اجرای این قانون شدند.
محمدی دبیر کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی زنجان، در حال حاضر اداره کل امور مالیاتی دست به اقداماتی نظیر تعلل در صدور مفاصای اشخاص فاقد بدهی قطعی شده همچنین ارجاع آنان به حراست یا احیاناً اخذ تعهد و حتی عدم ارائه سریع پاسخ به افراد و اشخاصیکه برای نخستین بار مبادرت به اخذ کارت بازرگانی می‌نمایند که این اقدامات مجموعاً مغایر با مقررات ماده ۱۸۶ قانون مالیاتی است.
از این رو مقرر شد این مسئله در جلسه آتی شورای گفتگو طرح تا راهکار مناسب جهت حل این مشکل اتخاذ شد.
از سوی دیگر در این جلسه مقرر گردید پس از مکاتبات لازم با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از این پس یکنفر نماینده از این اداره در جلسات کمیسیون تخصصی اقتصاد کلان حضور یابد. لازم به ذکر است این موضوع در جلسات پیشین کمیسیون اقتصاد کلان مطرح ولی بدلایل نامعلوم به نتیجه نرسید.
ادامه جلسه به روند حاکم بر جلسات هیات‌های حل اختلاف مالیاتی اختصاص داشت که کمیسیون با ابراز ناخرسندی از عدم اجرای مقررات بند ۳۱ دستورالعمل دادرسی مالیاتی این عمل را نقض آشکار مقررات تلقی و به اتفاق آراء خواستار شدند.

مسئولین اتاق بازرگانی برای اجرائی شدن بند یاد شده از طریق شورای گفتگو یا مرجع ذیصلاح دیگر اقدام سریع بعمل آورند تا آراء مربوط به هر پرونده مالیاتی در‌‌ همان جلسه رسیدگی صادر و به امضاء نمایندگان موضوع بندهای ۱-۲ - ۳ ماده ۲۴۴ مالیاتی برسد.
در پایان این نشست تقویم جلسات ۶ ماهه نخست سال ۹۳ تهیه و به تصویب اعضاء رسید. جلسات آتی کمیسیون اقتصاد کلان در سال آینده روزهای پنجشنبه هر ماه ساعت ۹:۳۰ برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز