خبرگزاری کار ایران

همزمان با دهه فجر و با حضور معاون وزیر در امور برق و انرژی در استان زنجان؛

هفت پروژه برقی با اعتبار ۷۸۵میلیارد ریال در استان به بهره برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۶۵

معاون وزیر درامور برق و انرژی در زنجان گفت: هم اکنون ۷۰ هزار مگاوات برق نیروگاهی در دست بهره برداری قرار دارد.

معاون وزیر درامور برق و انرژی در زنجان گفت: هم اکنون ۷۰ هزار مگاوات برق نیروگاهی در دست بهره برداری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، فلاحتیان، معاون وزیر درامور برق و انرژی در بهره برداری از پروژه‌های برق منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه امروز در دواستان زنجان و قزوین که شبکه برق رسانی مشترک دارند پروژه‌هایی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد گفت: از اعتبار هزینه شده ۶۲۰ میلیارد ریال آن توسط بخش خصوصی تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه وزارت نیرو از جمله وزارتخانه‌های مهم کشور می‌باشد که در حوزه فعالیتی خود به خودکفایی رسیده است گفت: امروز جمعا بیش از ۹۰ درصد تجهیزات نیروگاهی و انتقال برق در داخل کشور ساخته می‌شود.

فلاحتیان با اشاره به اینکه حضور بخش خصوصی در صنعت برق موجب بالندگی و پویایی این صنعت شده و هم اکنون ۵۰ درصد تولید برق کشور توسط این بخش انجام می‌گیرد ادامه داد: یکی از سیاستهای مهم و کلان وزارت نیرو به ویژه در حوزه برق، واگذاری امور و احداثانواع نیروگاه‌ها به بخش خصوصی است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی خاطرنشان نمود: این وزارتخانه از سرمایه گذاری و مشارکت فعالانه سرمایه گذاران در حوزه صنعت برق استقبال می‌کند.

وی با بیان اینکه همچنین برای شتاب بخشی و توسعه صنعت برق کشور پروانه اصولی پنج هزار مگاوات برق در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است افزود: هم اکنون ۷۰ هزار مگاوات برق نیروگاهی در دست بهره برداری قرار دارد.

فلاحتیان با اشاره به اینکه با روند فعلی مصرف برق، خارج از ظرفیت تولید نیروگاههای کشور است است گفت: پیک مصرف برق امسال ۴۶ هزار و ۳۰۰ مگاوات بود که پیش بینی می‌شود تا تابستان سال آینده این میزان به ۵۰ هزار مگاوات افزایش یابد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی به ضرورت صرفه جویی در مصرف بالای برق یکهزار و ۵۰۰ مگاوات اشاره نمود گفت: در صورت صرفه جویی ۱۰ درصدی

توسط مردم، کسری احتمالی به میزان قابل توجهی به کاهش می‌یابد.

گفتنی است در این مراسم هفت پروژه از جمله ساماندهی خطوط داخل شهر زنجان، افزایش ظرفیت پست ۲۳۰زنجان از ۲۵۰مگا ولت آمپر به ۳۲۰مگا ولت آمپر، افزایش یک فیدر ۶۳کیلو ولت در پست ۶۳کیلو ولت کوشکن، افزایش یک فیدر ۶۳کیلو دو فیدر خط ۶۳کیلو ولت در پست ۶۳کیلو ولت ابهر۱، نیروگاههای مقیاس کوچک به بهره برداری رسید.

شرکت خالص سازان روی با ظرفیت نامی ۸/۲۰مگاوات، نیروگاه ۱۶ مگاواتی مقیاس کوچک شرکت واژار جهان از جمله طرح‌هایی بود که با حضور معاون وزیر نیرو با اعتباری بالغ بر ۷۸۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز