خبرگزاری کار ایران

همایش قرانی " طلوع فجر " در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۳۲

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان زنجان، در همایش قرانی «طلوع فجر» با اشاره به وجود ظرفیتهای قرآنی در استان زنجان برای فعالیت در این زمینه گفت: استان زنجان جزو استان‌های برترکشوری درزمینه ایجاد انجمنهای قرآنی است.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان زنجان، در همایش قرانی «طلوع فجر» با اشاره به وجود ظرفیتهای قرآنی در استان زنجان برای فعالیت در این زمینه گفت: استان زنجان جزو استانهای برترکشوری درزمینه ایجاد انجمنهای قرآنی است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ناصر مقدم، امروز یکشنبه(۲۰بهمن) در همایش قرانی «طلوع فجر» به همت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان زنجان، موسسه فرهنگی قرآن وعترت جامعه القران الکریم واهل بیت علیهم السلام شعبه زنجان، در سالن فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان با حضور مسئولین کشوری واستانی، با اشاره به ظرفیت مناسب در زمینه آموزش ویاد گیری قرآن در استان زنجان، گفت: امیدواریم بزودی شاهد جهش فعالیتهای مختلف قرآن وعترت در زنجان باشیم.
مقدم با بیان اینکه استان زنجان دارای ظرفیت بالا در زمینه فعالیتهای قرآنی است، اظ‌ها رداشت: در حال حاضر استان زنجان دارای ۳۷موسسه قرآنی فعال و۷موسسه قرآنی در حال شروف فعالیت دارد.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان زنجان، در ادامه خاطر نشان شد: استان زنجان جزو استانهای بر‌تر کشوری است که دارای انجمن قرآنی با ۷انجمن قرآنی ونهج البلاغه است.
وی همچنین خبراز فعالیت امور قرآنی وتاسیس موسسات فرآنی در شهرستانهای ابهر، ایجرودو سلطانیه داد و گفت: استان زنجان آمادگی کامل برای فعالیتهای قرآنی در سطح استان وکشور را دارد.
مقدم با اشاره به آمادگی ارائه خدمات امور قرآنی درسطح استان تصریح کرد: اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان به هر نحو ممکن آمادگی لازم را در این زمینه برای ترویج قرآن آموزی برای اصحاب قرآنی در استان را دارد، یاد آورشد: وظیفه دینی ما در جهت کمک ومساعدت به ارتقاء فعالیتهای قرآنی استان دارای حائز اهمیت است.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان زنجان، در بخشی از سخنان خود با اشاره به بحثعترت گفت: عترت وقرآن هردو سفارش پیامبر اکرم بوده است که هردو باید همزمان مورد توجه جدی قرار بگیرد.
مقدم دراین زمینه ادامه داد: معاونت قرآن وعترت برای همین امور تشکیل شده است که قرآن وعترت در راستای همدیگر فعالیت نمایند.
وی مغفول ماندن یکی ازاین موارد را زمینه ایجاد مغفولی آن دیگری برشمرد وگفت: در برنامه ریزیهای استان برای سالهای آتی سعی بر پرداختن به هر دو مورد «عترت وقران» بوده است.
وی در پایان با بیان اینکه در سال آینده کلاسهای تفسیر ومفاهیم وکارگاههای آموزشی نهج البلاغه همراه با اردوهای قرانی وتفریحی در استان راه اندازی خواهد شد، افزود: آموزه‌های قرانی باید در جامعه بیشتر از پیش مورد توجه قرا گیرد. قرآنی در استان زنجان در این راستا باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز