خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان:

بزودی تعداد روستاهای گاز رسانی شده استان به 98 درصد می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۷۳۴

مصرف خانگی بالاترین درصد گاز استان را شامل می‌شود

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان، با اشاره به اینکه 70 درصد گاز رسانی در مصارف خانگی است، تاکید کرد: بزودی 98درصد روستا های استان بهره مند از شبکه گاز خواهند شد.

به گزارش ایلنا از زنجان، رحیم سلیمانی نژاد، امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه 21 شهر مجهز به شبکه گاز شهری است، اظهار داشت: 7600 واحد مسکونی مسکن اقدام ملی گاز رسانی شده است و پروژه های گاز رسانی نیز در استان فعال است و هیچ واحد مسکونی ملی فاقد لوله کشی گاز نیست.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان، ادامه داد: درصد بهره مندی روستاهای زنجان به زودی به 95/5 در صد می‌رسد که با این اقدام مجموعه 98 درصد روستا های استان بهره‌مند از شبکه گاز خواهند شد.

وی، با اشاره به گاز رسانی 44روستای استان در سالجاری، تصریح کرد: از 128 روستا 50 روستا در شهرستان‌های استان امکان سنجی برای گاز رسانی شده است.

سلیمانی نژادی،  پیگیری مجوز و تامین اعتبار را در این خصوص برای استان مهم ارزیابی کرد: گفت: بالغ بر 443هزار مشترک گاز در استان داریم.

 مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان، با بیان اینکه استان دارای بالغ بر 2هزاز و 53 مشترک صنعتی است، گفت: دو نیرو گاه استان و 13 نیروگاه مقیاس کوچک با 43واحد سی ان جی نیز در استان فعالیت می‌کنند.

وی، با اشاره گاز رسانی به 8 روستا با 440 میلیارد ریال اعتبار در  سفر اخیر رئیسی به زنجان، افزود: 1300میلیارد ریال در این زمینه هزینه شده است.

سلیمانی نژاد،  کلنگ زنی و گازرسانی به روستا های استان و پروژه های قابل افتتاح و قابل اجرا در دهه فجر با 21 روستا با اعتبار 966میلیاردی، ادامه داد: تامین پایداری شبکه گاز از الویت های شرکت است.

وی،  با اشاره به اینکه جایگزین سوخت گاز در واحد های صنعتی حائز اهمیت است، یادآورشد: کمیته تامین سوختی زنجان یکی از فعالترین کمیته های استان در حوزه ایجاد زیر ساخت های استان با هدف تامین سوخت گاز قبل از رسیدن فصل سرما برای جلوگیر از قطعی گاز در استان است.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در مصرف بهینه گاز خانگی را مهم برشمرد و گفت: هماهنگی برای جبران ناترازی گازی، مدیریت مصرف بهینه ،  بهینه سازی و هوشمند سازی از الویتهای این مجموعه است.

سلیمانی نژاد، با بیان اینکه 70 درصد گاز در حوزه خانگی مصرف می شود، تاکید کرد: در دو سال اخیر شاهد پیشرفت رشد 38درصدی شبکه گاز رسانی استان بودیم.

این مسئول دراستان، با اشاره به اهمیت تولید محتوا در راستای فرهنگسازی و اطلاع رسانی، افزود: بالغ بر 158هزار همیار گاز دراستان وجود دارد با 35کارشناس گاز در استان فعالیت می‌کنند.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان، به پیشنهاد چاپ کتاب در این خصوص اشاره کرد و گفت: با افزایش و ایجاد زیرساخت‌های گاز رسانی در مسکن‌های ملی زنجان و توسعه شهر مصرف گاز هم اضافه شده است.

وی، در پایان با اشاره به معوقات اداری و تجاری به شرکت گاز، تاکید کرد: شرکت گاز مطالبات زیادی از پیمانکاران پروژه های در حال اجرا ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز