خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان: زمین ها را به اهلش واگذار کنید

۷۰ درصد زمین های واگذارشده در شهرک های صنعتی، بلا استفاده مانده اند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۷۱

استاندار زنجان گفت: از مجموع واحد های واگذاری تنها ۳۰ درصد این زمین ها ساخته و به بهره برداری رسیده اند که باید قبل از واگذاری زمین به سرمایه گذاران، از توانایی آنها در بهره برداری و اجرای پروژه، اطمینان کامل داشته و پس از واگذاری نیز باید حمایتهای جدی تر از این طرح ها داشته باشیم.

زنجان: استاندار زنجان گفت: مدیران و مسئولین استان باید در راستای تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سنگهای استان، تامین منابع مورد نیاز این حوزه را در اولویت قرار داده و بصورت جدی برنامه ریزی کنند.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " اززنجان, " جمشید انصاری ", امروز چهارشنبه(۱۶بهمن) در مراسم افتتاح شرکت " آرسام گرانیت غرب صنعت معدنی ", گفت: در استان زنجان ۲۹ ماده معدنی شناخته شده داریم که از این تعداد، برخی از مواد معدنی استان در کشور بی نظیر است.

" انصاری " با بیان اینکه موتور محرکه استان زنجان در مسیر صنعتی شدن است, گفت: استان زنجان در مجاورت استانهایی که معادن سنگ های زینتی فراوانی دارند قرار گرفته و امکان انتقال سنگهای معدنی این استانها به زنجان جهت فرآوری، هزینه های کمتری دارد و از نظر اقتصادی به صرفه خواهد بود لذا صنعت بهینه سازی و فرآوری سنگهای معدنی و زینتی در زنجان از موقعیت مناسبی برخوردار است.

استاندار زنجان, توسعه واحدهای پائین دستی و فرآوری سنگهای معدنی را موجب خلق ارزشهای جدید در حوزه توسعه صنعتی استان دانست وخاطر نشان کرد: مدیران و مسئولین استانی باید در راستای تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سنگهای استان، تامین منابع مورد نیاز این حوزه را در اولویت قرار داده و بصورت جدی برنامه ریزی کنند.

مقام عالی استان در بخشی از سخنان خود به واگذاری ۲۴۰ هکتار از مجموع ۲۸۰ هکتار وسعت زمین های شهرک صنعتی شماره ۲ اشاره کرد ویاد آورشد: از مجموع واحد های واگذاری تنها ۳۰ درصد این زمین ها ساخته و به بهره برداری رسیده اند بنابراین باید قبل از واگذاری زمین به سرمایه گذاران، از توانایی آنها در بهره برداری و اجرای پروژه، اطمینان کامل داشته و پس از واگذاری نیز باید حمایتهای جدی تر از این طرح ها داشته باشیم.

" انصاری " پیشبرد طرح های نیمه تمام را نیازمند بررسی جدی و ارائه برنامه عملیاتی دانست و اظهار داشت: برای عملیاتی شدن طرح های صنعتی نیمه تمام استان باید با جدیت بررسی نموده و راهکارهای مناسبی ارائه شود تا توسعه صنعت استان، شتاب بیشتری بگیرد.

استاندار زنجان, به وجود منابع غنی و نیروهای متخصص در صنعت معادن سنگ در استان زنجان اشاره نمود و خاطرنشان کرد: امروزه در دنیا از سنگهای معدنی علاوه بر استفاده تزئینی، کاربردها و استفاده های دیگری می شود، لذا می توان با تنوع بخشی به استفاده از این محصول معدنی، استان زنجان را پایلوت کشوری(استان نمونه کشوری) نمائیم.

در ادامه این مراسم, " علی معصومی ", رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایجاد واحدهای صنعتی فراوری مواد معدنی را به دلیل وجود معادن سنگ در زنجان ضروری دانست و گفت: ۲۵۵ معدن در استان زنجان با ظرفیت بیش از ۷ میلیون تن در سال وجود دارد که از این میزان، تنها ۵/۳ میلیون تن در سال استخراج می گردد.

معصومی در پایان با بیان این مطلب که در سال ۹۲ حدود ۲۰ پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۱۷ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۱۳ نفر صادر شده است، خاطرنشان کرد: ۱۹۴ پروانه اکتشاف فعال در استان زنجان وجود دارد و ۷/۴ میلیون تن مواد معدنی نیز ذخیره شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز