خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان خبر داد:

کلیه مسائل ثبتی استان زنجان به صورت مکانیزه انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۴۱

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان: ۹۸.۵ درصد اراضی ملی شهری استان زنجان سند مالکیت دارند.

ایلنا: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان گفت: استان زنجان دارای ۹۸.۵ درصد اراضی سند دار است.

به گزارش " ایلنا " از زنجان، " نخله ", امروز پنج شنبه(۱۰بهمن) در جلسه کمیته صیانت از حقوق شهروندی زنجان اظهار کرد: اجرای طرح حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع از ضروریاتی است که طی ۱۰ سل گذشته در کشور اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه طرح تکریم کارکنان و کارمندان دولت مغفول مانده است، افزود: کارمندان با مشکلات بسیاری مواجه هستند که به این امر توجه نشده است.

این مسئول با اشاره به اینکه ادارات ثبت اسناد از این نظر دارای مشکلات بسیاری هستند، یادآور شد: کارکنان این بخش با کمترین امکانات بیشترین خدمات را ارائه می‌کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان از مراجعه ۵۵۰ تا ۵۷۰ نفر به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان زنجان خبر داد و گفت: برخی افراد غیر مرتبط نیز به این اداره مراجعه دارند.

" نخله " با اشاره به اینکه اداره کل ثبت اسناد و املاک استان زنجان در رتبه نخست کشور در سال ۹۰ قرار گرفت، خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با نظام مهندسی برای تسهیل امور و برون‌سپاری منعقد شده است.

وی با بیان اینکه نقشه‌های تفکیک عیان به نظام مهندسی واگذار شده است، افزود: از سال ۹۰ این برون‌سپاری انجام شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه برخی از قوانین کشوری است و ثبت اسناد و املاک توان اصلاح آن را ندارد، ابراز‌داشت: این امور نیازمند قانونگذاری است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان از اجرای طرح کاداس و پلاک‌کوبی اراضی ملی استان توسط منابع طبیعی خبر داد و بیان داشت: ۹۸.۵ درصد اراضی ملی شهری استان یک میلیون و ۱۷۰هزار سند مالکیت دارند.

" نخله " از سهل‌سازی استعلامات مربوط به این سازمان خبر داد و تصریح کرد: با چنین سهل‌سازی بوروکراسی زائد اداری حذف شده است.

وی با بیان اینکه خدمات اجرائیات این سازمان مغفول مانده است، بیان داشت: ۱۸۶ میلیارد ریال از این محل برای بانک‌های استان وصول شده است.

این مسئول از مکانیزه کردن بخش اجرائیات این سازمان خبر داد و افزود: همه مسائل ثبتی در استان به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

وی در پایان بر ضرورت جلوگیری از ثبت شرکت‌های زنجیره‌ای تاکید کرد و افزود: ۹۹ درصد این گونه شرکت به صورت صوری و برای کسب منافع بیشتر و سودجویی است که در استان نسبت به ثبت این گونه شرکت‌ها حساسیت‌های خاصی وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز