خبرگزاری کار ایران

به همت اتاق بازرگانی زنجان صورت می‌گیرد؛

ایجاد فضای نمایشگاهی برای تجار زنجان در روسیه

کد خبر : ۱۳۸۳۷۶

معاون دپارتمان کلوپ بازرگانی ایران و رئیس کمیسیون همکاری تجاری اقتصادی ایران و روسیه گفت: برگزاری چنین نمایشگاههای می تواند در گسترش تعاملات اقتصادی دو طرف تاثیرات مثتبی داشته باشد حال آنکه تمپ بانک نیز بدلیل داشتن امکانات ریالی در ایران قادر به ارائه خدمات بانکی می باشد.

زنجان: رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: اتاق بازرگانی زنجان در سفری که به روسیه داشت توانست به توافقات خوبی با طرف روسی برسد اما بدلیل مسائل سیاسی و تغییر دولت در ایران انجام برخی از مفاد مذاکرات متوقف گردید که امیدواریم با حضور سفیر جدید کشورمان در مسکو اقدامات پیگیری شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، الکساندر شاروف معاون دپارتمان کلوپ بازرگانی ایران و رئیس کمیسیون همکاری تجاری اقتصادی ایران و روسیه به منظور مذاکره و توافق با مسئولین اتاق بازرگانی زنجان جهت برگزاری نمایشگاه‌های دائمی دو کشور با رئیس و جمعی از اعضاء هیات رئیسه دیدار کرد.

در این نشست شاروف هدف از این دیدار را جلب موافقت اتاق زنجان جهت شرکت در نمایشگاه اختصاصی استان زنجان در مسکو اعلام کرد و گفت: محل این نمایشگاه بصورت رایگان برای برگزاری نمایشگاههای دائمی با پشتیبانی و حمایت تمپ بانک در اختیار اتاقهای بازرگانی قرار خواهد گرفت.

شاروف اتاق بازرگانی می‌تواند به مدت ۳ هفته اقدام به برگزاری نمایشگاه معرفی کالاهای ایرانی نماید.

وی تنها خواسته طرف مقابل را قرار دادن امکانات مشابه در ایران جهت برگزاری نمایشگاههای دائمی دانست و گفت: برگزاری چنین نمایشگاههای می‌تواند در گسترش تعاملات اقتصادی دو طرف تاثیرات مثتبی داشته باشد حال آنکه تمپ بانک نیز بدلیل داشتن امکانات ریالی در ایران قادر به ارائه خدمات بانکی می‌باشد.

جمیلی رئیس اتاق بازرگانی زنجان نیز در این جلسه ضمن استقبال از این پیشنهاد اظهار داشت: اتاق بازرگانی زنجان در سفری که به روسیه داشت توانست به توافقات خوبی با طرف روسی برسد اما بدلیل مسائل سیاسی و تغییر دولت در ایران انجام برخی از مفاد مذاکرات متوقف گردید که امیدواریم با حضور سفیر جدید کشورمان در مسکو اقدامات پیگیری شود.

وی برگزاری سیمنار مهندسی معدن در زنجان را یکی از توافقات طرفین دانست و گفت این سیمنار در زنجان برگزار گردید و ما امیدواریم با سفری که استاندار و رئیس اتاق بازرگانی چلیابینسک حدوداً ۴ ماه آینده به زنجان خواهند داشت نقایص مذاکرات قبلی برطرف و شاهد از سرگیری اقدامات باشیم.
رئیس اتاق زنجان در ادامه ضمن استقبال از پیشنهاد شاروف مبنی بر برگزاری نمایشگاههای دائمی در دو کشور گفت اتاق بازرگانی زنجان آمادگی دارد فضای مناسب نمایشگاهی در اختیار تجار روسی قرار دهد بشرط آنکه همین امکانات را طرف مقابل نیز برای فعالین اقتصادی استان ایجاد نماید.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه صادرات و واردات ایران از روسیه و بالعکس عمدتاً جنبه صنعتی دارد گفت اگر خواستار گسترش فضای نمایشگاهی هستیم باید ضمن معرفی محصولات مصرفی میزان مصرف این کالا‌ها را نیز در دو کشور افزایش دهیم.

جمیلی د رادامه آمادگی زنجان را برای صادرات محصولات کشاورزی علی الخصوص میوه جات باغی به روسیه اعلام کرد و گفت روسیه به لحاظ مصرف برخی از محصولات کشاورزی ایران می‌تواند بازار خوبی برای تولیدات استان زنجان باشد.

وی همچنین با اشاره به موقعیت سوق الجیشی استان که کانون ۵۰ درصد جمعیت کشور است گفت استان زنجان بدلیل همسایگی با ۷ استان و داشتن زیرساختهای مناسب می‌تواند کانون مناسبی برای کشور روسیه برای برگزاری نمایشگاههای دائمی باشد.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به تنوع معادن در ایران گفت: استان زنجان به لحاظ میزان ذخایر معدنی در ایران رتبه ۹ به لحاظ تنوع کانی‌ها رتبه ۴ کشور را داراست این در حالی است که بزرگ‌ترین معدن سرب و روی خاورمیانه نیز در زنجان مستقر می‌باشد و این مزیت‌ها می‌تواند فعالین کشور روسیه را جهت تجارت و سرمایه گذاری در زنجان ترغیب نماید.

در ادامه این نشست شاروف نیز ضمن استقبال از پیشنهادات ارائه شده در خصوص تامین مالی پروژه‌ها آمادگی تمپ بانک را جهت ارائه فایناس، سرمایه گذاری و انتقال تکنولوژی به ایران اعلام کرد.

مابقی مذاکرات به سفر بعدی شاروف به استان زنجان که تا پایان سال انجام خواهد شد موکول شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز