خبرگزاری کار ایران

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان زنجان خبرداد:

بیش از ۹۴ درصد مردم شهرستان زنجان باسوادند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۵۰

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان زنجان: بیش از ۹۴ درصد از مردم شهرستان زنجان باسواد هستند.

ایلنا: معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: تلاش می کنیم تا در حاشیه کلاسهای هنری و مهارتی دوره های سوادآموزی را تشکیل دهیم.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " از زنجان، غفار " سرداری " امروز(۲۵ دی) در جلسه ستاد راهبردی با اشاره به آمار بی سوادان و باسوادان استان زنجان اظهار داشت: شهرستانهای ابهر و خرمدره با ۹۵ درصد بالاترین درصد باسوادان استان را به خود اختصاص داده اند.

این مقام مسئول همچنین به روند صعودی باسوادی در استان زنجان از سال ۱۳۵۰ تا ۱۳۹۰ براساس آمار سرشماریها اشاره کرد و افزود: در استان زنجان ۹۴ درصد باسواد هستند.

به گفته " سرداری " در نظام جمهوری اسلامی توجه به سواد آموزی بویژه در خصوص زنان مناطق محروم کشور اقدامات مناسبی انجام شده است.

وی به اقدامات انجام شده از سوی واحد سوادآموزی در زمینه ریشه کنی بی سوادی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی در حال اجراست.

به گفته این مقام مسئول جلسات اختصاصی با نمایندگان هر یک از دستگاه ها تشکیل و شاخص های ارزیابی عملیاتی شد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: دستگاه های اجرایی می توانند با معرفی افراد بی سواد این نهاد را در اجرای سیاست ها و رویکردهایش یاری رسانند.

به گفته " سرداری " یکی از رسالت های اصلی این واحد انسداد ورودیهای بی سوادی است و با تشکیل کلاسهای تک نفری در ریشه کنی بی سوادی گام بر می دارد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان زنجان، آموزش بی سوادان بزرگسال، جلوگیری از رجعت به بی سوادی نوآموزان، آموزش زندانیان بی سواد و بی سوادان نیروهای مسلح و استفاده از ظرفیت بخش غیردولتی در واگذاری فعالیتهای سوادآموزی را از دیگر برنامه های این واحد اعلام کرد.

وی با بیان اینکه ایجاد انگیزه برای جذب افراد بی سواد در کلاسهای نهضت سوادآموزی راهکار در خور توجهی است، ادامه داد: تلاش می کنیم تا در حاشیه کلاسهای هنری و مهارتی دوره های سوادآموزی را تشکیل دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز