خبرگزاری کار ایران

یک مسئول در راه و شهرسازی استان زنجان:

ثبت رایگان قرار داد اجاره و اخذ کد رهگیری برای موجرین و مستأجران زنجانی هم فراهم شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۷۲۲

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان،گفت: امکان ثبت رایگان« قرار داد اجاره و کد رهگیری » برای موجرین و مستاجران زنجانی در سامانه املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی فراهم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، بهزاد کردلو، امروز با اعلام این خبر، با بیان اینکه سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور طی روزهای گذشته رونمایی شد، گفت: از سوم خرداد ماه سالجاری موجرین و مستاجران می توانند به صورت رایگان نسبت به ثبت قرار داد اجاره و اخذ کد هگیری در سامانه املاک و اسکان به آدرس آدرس سامانه (amlak.mrud.ir) و (srem.ir) مراجعه و اقدام کنند.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای کاهش هزینه موجران (مالکان مسکن) و مستأجران راه‌اندازی شده است،تاکید کرد: مستاجران و موجرین می‌توانند بدون نیاز به مراجعه به بنگاه معاملات املاک با ثبت قرارداد در این سامانه کد رهگیری رایگان دریافت کنند.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در حال حاضر، فقط امکان ایجاد قرارداد اجاره برای املاک دارای سند ۶ دانگ امکان پذیر می‌باشد و بعد از ثبت قرارداد، کد رهگیری قرارداد در اختیار طرفین قرارداد قرار می‌گیرد و تمامی مراحل ایجاد و ثبت قرارداد و همچنین دریافت کد رهگیری، رایگان می‌باشد.

کردلو تاکید کرد: برای ثبت قرارداد، ابتدا باید مؤجر (صاحب ملک) اقدام به ایجاد قرارداد کرده و در مراحل بعدی، مستأجر به قرارداد اضافه خواهد شد و مستأجر نمی‌تواند به تنهایی قراردادی را ایجاد کند.

وی گفت: برای ایجاد و ثبت قرارداد، نیاز به مدارکی از جمله سند ملک، شناسنامه طرفین قرارداد و قبوض ملک مورد اجاره (در صورت بدهی) می باشد.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان ابراز داشت:در اولین گام شروع به کار این سامانه، امکان ثبت و استعلام قراردادهای ثبت شده برای قرارداد اجاره‌ی مسکن در حالت یک به یک (یک مالک ۶ دانگ به یک مستأجر)، به صورت برخط فراهم شده است و مؤجر (صاحب ملک) و مستأجر می‌توانند قرارداد اجاره‌ واحد مسکونی مورد معامله‌ خود را در این سامانه انجام داده و کد رهگیری و نسخه‌ الکترونیکی آن را دریافت کنند.

کردلو یادآور شد: اخذ کد رهگیری در بنگاه‌های دارای مجوز معاملات املاک نیز همچنان امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز