خبرگزاری کار ایران

مدرس حوزه هنری استان زنجان تاکید کرد:

ضرورت بومی سازی هنر سینما در راستای ترویج فرهنگ غنی اسلامی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۱۰

مدرس حوزه هنری استان زنجان با تاکید بر اینکه فرهنگ اسلامی غنی ترین فرهنگ در جهان است، گفت: هنرمندان باید در راستای بومی کردن هنر سینما در کشور تلاش کنند.

زنجان _ ایلنا: مدرس حوزه هنری استان زنجان گفت: کپی برداری از سینمای هالیوودی یکی از عوامل مهم ترویج فرهنگ غربی و بیگانه در کشور اسلامی است.

به گزارش ایلنا از زنجان، مجید سپهری، هنرمند عکاس و مدرس حوزه هنری استان زنجان امروز گفت: توجه به مسائل مذهبی و بهره گیری از آموزه‌های اصیل اسلامی در ساخت و تولید فیلم یکی از مسائلی است که همواره باید مورد توجه متولیان این عرصه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ارائه مفاهیم و آموزه‌های اسلامی در فیلم‌ها نیاز به تخصص ویژه دارد، ادامه داد: فعالیت در عرصه فیلم‌ها و آثار مذهبی شاخه متفاوتی از هنر سینماست که دستدرکاران این حوزه باید در راستای بومی سازی آن تلاش کنند.

سپهری با اشاره به اینکه بسیاری از مردم کشور ما به فیلم‌های مذهبی و اسلامی علاقمند هستند، افزود: کپی برداری از سینمای هالیوودی یکی از عوامل مهم ترویج فرهنگ غربی و بیگانه در کشور اسلامی است.

این هنرمند زنجانی با تاکید بر اینکه توجه ویژه به بحثاخلاق می‌تواند در پرورش و تربیت هنرمند متعهد و ارزشی تاثیرگذار باشد، اظهار کرد: لذا باید در فرآیند آموزش و تربیت هنرمندان عرصه سینما و تئا‌تر این امر مهم مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی تصویربرداری در حوزه هنری استان زنجان، عنوان کرد: این دوره‌ها در جهت ارتقاء سطح هنری هنرمندان و جذب علاقمندان به این عرصه با همکاری حوزه هنری استان برگزار می‌شود.

سپهری با بیان اینکه در این دوره‌ها مباحثمربوط به مبانی تصویربرداری سینمایی و اصول تدوین ارائه می‌شود، ابراز کرد: مفاهیم مربوط به رنگ، نور و همچنین تئوری تدوین نیز از جمله موارد قابل ارائه در این دوره‌ها است.

گفتی است مجید سپهری، عکاس، فیلمبردار و تدوینگر زنجانی متولد ۱۳۶۳ اولین فعالیت هنری خود را از دوران دانشجویی با کار در خبرگزاری‌های مختلف استان آغاز کرده و در حال حاضر نیز در رشته‌های عکاسی، تصویربرداری، آموزش نرم افزارهای تدوین، روتوش عکس و فتوشاپ مشغول تدریس است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز