خبرگزاری کار ایران

معاون امور بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبرداد:

۵۶ درصد از واحدهای مسکونی روستایی در استان زنجان مقام سازی شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۹۴

معاون امور بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در حال حاضر ۵۶ درصد واحدهای مسکونی روستائیان استان مقاوم سازی شده است.

زنجان _ ایلنا: معاون امور بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در حال حاضر ۵۶ درصد واحدهای مسکونی روستائیان استان مقاوم سازی شده است. تلاش می‌شود تا با استفاده از نظرات روستائیان نسبت به بازسازی و احداثمنازل مسکونی بر مبنای الگوی معماری سنتی اقدام شود

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اسماعیل صبری امروز(۳۰ آبان) در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح آمارگیری ویژگی‌های مسکن روستایی استان زنجان در ۹۶۰ روستا اظهار کرد: در مجموع ۳ هزار و ۷۵۴ واحد روستایی مشمول این طرح شدند.

این مقام مسئول به تخصصی بودن این دوره از آمارگیری اشاره کرد و یادآور شد: سه پرسشنامه توسط ۸ نفر از ماموران آمار تکمیل شد که پرسشنامه اول شامل اطلاعات نوع معبر و پلاک واحد مسکونی، پرسشنامه دوم در خصوص اطلاعات تفصیلی واحد مسکونی و پرسشنامه سوم در خصوص اطلاعات عمومی روستا و نوع فعالیت قالب در منطقه بود.

صبری همچنین به کاربرد نتایج این آمارگیری‌ها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: تلاش می‌شود تا با استفاده از نظرات روستائیان نسبت به بازسازی و احداثمنازل مسکونی بر مبنای الگوی معماری سنتی اقدام شود.

این مقام مسئول آمار را پایه و اساس برنامه ریزی عنوان کرد و گفت: در این طرح تلاش کردیم تا با استقاده از ویژگی‌های مسکن از میزان موفقیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دستیبابی به اهداف این نهاد اطمینان حاصل کنیم.

صبری در بخش دیگری از سخنان خود به طرح بهسازی و اعطای تسهیلات به مسکن روستایی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: سهمیه استان زنجان در بهسازی مسکن روستایی ۴۳ هزار و ۷۳۲ واحد است که از این تعداد ۴۱ هزار و ۶۲ واحد به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند.

وی به بانک‌های عامل طرح بهسازی مسکن روستایی اشاره کرد و افزود: از بین ۷ بانک عامل تنها بانک‌های ملی، تجارت و کشاورزی با بیناد مسکن همکاری مطلوبی دارند.

این مقام مسئول در پایان به طرح مقاوم سازی منازل مسکونی روستائیان اشاره کرد و افزود: ۴۴ درصد از این منازل غیرمقاوم و ۵۶ درصد مقاوم هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز