خبرگزاری کار ایران

مسئول روابط عمومی دانشگاه پیام نور زنجان خبرداد:

کارگاه تفسیر سوره شناختی آیات در پیام نور زنجان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۹۲

دوازدهمین کارگاه آموزشی و پژوهشی تفسیر سوره شناختی آیات قرآن کریم با موضوع تفسیر سوره‌شناختی آیه ۱۲ سوره لقمان در دانشگاه پیام نور استان زنجان برگزار شد.

ایلنا: دوازدهمین کارگاه آموزشی و پژوهشی تفسیر سوره‌شناختی آیات قرآن کریم با موضوع تفسیر سوره‌شناختی آیه ۱۲ سوره لقمان در دانشگاه پیام نور استان زنجان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از زنجان، پژوهشگر علوم قرآنی گفت: بررسی یک آیه در خارج از سیاق فن و صرف نظر از سوره‌ای که مشتمل بر آن آیه است، موجب می‌شود معانی، مفاهیم و مقاصد آن آیه آنگونه که شایسته است مورد فهم قرار نگیرد و بلکه در معرض سوء فهم نیز واقع شود.

در این کارگاه که با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه پیام نور و فعالان قرآنی استان برگزار شد، مدیرگروه مطالعات قرآنی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی اظهار داشت: آنچه در رابطه با لقمان و حکمت لقمانی در میان ما مطرح است منطبق با آموزه‌های قرآن کریم و سوره لقمان نیست و اگر به فرض بخواهیم سوره لقمان را بر اساس آنچه نزد ما رایج است، بازسازی و بازنویسی کنیم، یقینا سوره جدیدی از آب در خواهد آمد.

محمدعلی لسانی فشارکی در تفسیر سوره‌شناختی آیه «و لقد آتینا لقمان الحکمه» بیان داشت: این آیه و آیات سیاق آن، بیش از آنکه بخواهند، حکمت لقمانی را بستایند در مقام بیان ویژگی‌ها و نارسایی‌ها و کاستی‌های آن هستند.

این پژوهشگر علوم قرآنی در این کارگاه مراحل و روش‌ها شایسته و بایسته‌ای را که در تحقیق و تدبر آیات قرآن می‌توان به کار بست، برشمرد و آیه ۱۲ سوره لقمان را به عنوان نمونه‌ای برای بیان این مراحل و روش‌های تفسیر سوره‌شناختی آیات مطرح ساخت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: بررسی یک آیه در خارج از سیاق فن و صرف نظر از سوره‌ای که مشتمل بر آن آیه است، موجب می‌شود معانی، مفاهیم و مقاصد آن آیه آنگونه که شایسته است مورد فهم قرار نگیرد و بلکه در معرض سوء فهم نیز واقع شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز