خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن زنان مدیر کارآفرین خبر داد؛

برگزاری همایش کسب و کار و کارآفرینی زنان در ارگ بم

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۶۲۸

توجه به زنان در حوزه گردشگری و پرداختن به مسائل این حوزه به صورت عام و همچنین تسهیل دستیابی به کسب و کار و کارآفرینی به ویژه در مورد دختران تازه فارغ التحصیل از جمله اهداف این همایش است.

دبیر انجمن زنان مدیر کارآفرین از برگزاری همایشی با عنوان «کسب و کار و کارآفرینی زنان در حوزه گردشگری» در بهمن ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فخرالسادات محتشمی‌پور در نشست خبری همایش کسب و کار و کارآفرینی زنان در حوزه گردشگری گفت: امسال در ۱۵ و ۱۶ بهمن ماه این همایش در ارگ جدید بم واقع در استان کرمان توسط انجمن زنان مدیر کارآفرین برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع گردشگری از کلیه زنان کارآفرین و دارای کسب و کار در عرصه کارآفرینی از جمله محققین و اساتید دعوت می‌شود تا با مشارکت خود در این همایش در جهت ارائه الگوهای مناسب کارآفرینی و افزایش توانمندی زنان کارآفرین اقدام کنند.

محتشمی‌پور در ارتباط با دلایل انتخاب شهرستان بم برای برگزاری این همایش گفت: خاطره زلزله بم و تبعات آن همچنان دامن‌گیر مردم این منطقه است و با برگزاری این همایش در بم قصد داریم که نشان دهیم با وجود این ضایعه زنان کارآفرین بسیاری در این منطق به جامعه خدمت می‌کنند. همچنین یکی از سه دانشگاه گردشگری در ایران نیز در بم قرار گرفته است.

وی با اشاره به مشارکت سازمان میراثفرهنگی و معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در این همایش گفت: علاوه بر نهادهای دولتی در این همایش بخش خصوصی همچون سازمان عمران کرمان، دانشکده کارآفرینی و… نیز به ما یاری می‌رسانند.

دبیر اجرایی این همایش عنوان کرد: انجمن زنان مدیر کار آفرین برای انجام این همایش بیش از حمایت مالی به پشتیبانی معنوی دستگاه‌هایی همچون وزارت کار و سازمان میراثفرهنگی نیاز دارند که البته سازمان میراثفرهنگی در این زمینه مشارکت خوبی را داشته است.

محتشمی‌پور همچنین به اهداف و دستاوردهای مورد انتظار این همایش اشاره کرد و گفت: توجه به زنان در حوزه گردشگری و پرداختن به مسائل این حوزه به صورت عام و همچنین تسهیل دستیابی به کسب و کار و کارآفرینی به ویژه در مورد دختران تازه فارغ التحصیل از جمله اهداف این همایش است.

وی توضیح داد: همچنین می‌توان عنوان کرد که دستاوردهای این همایش از هم‌اکنون آغاز شده است زیرا در جلساتی که برای انجام این همایش میان انجمن زنان کارآفرین و سازمان میراثفرهنگی صورت گرفته قرار شده است که زنان فعال در حوزه گردشگری توسط این سازمان شناسایی شوند.

محتشمی‌پور با بیان اینکه این همایش دو بخش علمی و اجرایی دارد اظهار کرد: امیدواریم علاوه بر نهادهای دولتی بتوانیم مجلس را هم در زمینه کارآفرینی و کسب و کار زنان در حوزه گردشگری به مشارکت دعوت کنیم. همچنین بخش‌های علمی همچون دانشگاه الزهرا نیز در انجام این همایش با ما مشارکت دارد.

محتشمی‌پور در انتهای این جلسه به معرفی انجمن زنان مدیر کارآفرین پرداخت و گفت: این انجمن از سال ۸۳ با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی زنان، کمک به اصلاح و بهبود سیاست‌های حمایتی از زنان کارآفرین، نهادینه ساختن فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و مشاوره‌ای در این حوزه، ساماندهی فعالیت‌های مرتبط با کارآفرینی زنان، ایجاد شبکه‌های اطلاعاتی و ارتباطی میان زنان کارآفرین در سطوح محلی و ملی و منطقه و جهانی و… تشکیل شده است.

وی افزود: همچنین این انجمن این ظرفیت را دارد که در همکاری با وزارتخانه‌ها چه در بحث‌های مشورتی و چه در بحث‌های اجرایی قبول مسئولیت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز