خبرگزاری کار ایران

عضو فراکسیون زنان مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت برای جبران حذف یک بند بودجه بیمه زنان خانه دار لایحه بدهد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۸۸۹

سال گذشته نیز بنا بود که ۲۰۰ هزار نفر از خانم های خانه دار بیمه شوند که به علت نبود بودجه به صورت کامل اجرایی نشد. امسال نیز این مسئله در کمیسیون تلفیق در لایحه بودجه جای گرفت که دویست هزار نفر از خانم های خانه دار با پرداخت حق بیمه ۷ درصد و ۵ درصد بیمه شوند که متاسفانه از قانون بودجه حذف شد.

ایلنا: عضو فراکسیون مجلس با اعلام خبر عدم تصویب الزام تخصیص بودجه یک درصدی دستگاههای اجرایی به امور زنان و همینطور حذف یک بند ازبودجه بیمه زنان خانه دار گفت: تنها راه جبران این مسائل ارائه لایحه‌ای از سوی دولت است.

" سکینه عمرانی " نماینده مجلس و عضو فراکسیون زنان در مورد حذف بند ۲ تبصره ۱۱ بودجه بیمه زنان خانه دار به ایلنا گفت: این بند با عنوان ‌اینکه ماهیت غیر بودجه‌ای دارد و باید به عنوان یک قانون دائمی مطرح شود؛ از لایحه بودجه حذف شد.

نماینده مردم سمیرم افزود: سال گذشته نیز بنا بود که ۲۰۰ هزار نفر از خانم های خانه دار بیمه شوند که به علت نبود بودجه به صورت کامل اجرایی نشد. امسال نیز این مسئله در کمیسیون تلفیق در لایحه بودجه جای گرفت که دویست هزار نفر از خانم های خانه دار با پرداخت حق بیمه ۷ درصد و ۵ درصد بیمه شوند که متاسفانه از قانون بودجه حذف شد.

وی افزود: همین طور در صدد بودیم که قانون الزام تخصیص یک درصد از بودجه دستگاههای اجرایی به برنامه‌های زنان را تصویب کنیم که به دلیل نبود بودجه کافی و اظهارات نماینده دولت این امر محقق نشد.

عمرانی در پاسخ به این سوال که «برای جبران این مسئله چه کاری می‌توان انجام داد؟» گفت: این مسئله می‌تواند به عنوان یک طرح از سوی نمایندگان پیشنهاد شود. اما از آنجایی که باعثافزایش هزینه‌های دولت می‌شود بسیار بعید است که راه به جایی ببرد بنابراین تنها راه آن ترغیب دولت به ارائه لایحه‌ای در این مورد است که فراکسیون زنان آن را پیگیری خواهد کرد.

وی افزود‌: بیمه زنان خانه دار نوعی سرمایه گذاری برای آینده است و خانه داری باید به عنوان یک شغل درنظر گرفته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز