خبرگزاری کار ایران

جلودار زاده در گفت‌وگو با ایلنا:

پیگیری علت حادثه جمهوری، جنبهٔ پیشگیری دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۶۴

سازمان بازرسی و آقای محجوب هم از طرف خانه کارگر در این باره تحقیق می‌کنند و پیگیر این مساله هستند که این کارگران چرا در روز تعطیل رسمی کار می‌کردند و دلیل سانحه چه بوده است.

ایلنا: رئیس اتحادیه زنان کارگر گفت: زنده نگه داشتن یاد دو خانمی که در حادثه خیابان جمهوری کشته شده‌اند و پیگیری جدی قضیه، جنبهٔ پیشگیری دارد تا برای سوانح دیگر آتش نشانی امکانات و وسایل کافی همراه داشته باشد و هم اینکه موارد مربوط به بهداشت و ایمنی کار رعایت شود.

" سهیلا جلودارزاده " که در مراسم ترحیم دو کارگر زن کشته شده در آتش سوزی خیابان جمهوری حضور داشت در پاسخ به خبرنگار ایلنا در مورد وضعیت پیگیری این حادثه گفت: سازمان بازرسی و آقای محجوب هم از طرف خانه کارگر در این باره تحقیق می‌کنند و پیگیر این مساله هستند که این کارگران چرا در روز تعطیل رسمی کار می‌کردند و دلیل سانحه چه بوده است. آقای روحانی هم دستور پیگیری داده است. اتحادیه زنان کارگر نیز وکیلی برای خانوادهٔ این افراد گرفته است که بتوانند علت این اتفاق را پیگیری کنند.

وی افزود: زنده نگه داشتن یاد این دو خانم و پیگیری جدی قضیه جنبهٔ پیشگیری دارد تا برای سوانح دیگر، آتش نشانی امکانات و وسایل کافی همراه داشته باشد و هم موارد مربوط به بهداشت و ایمنی کار رعایت شود. بنا داریم کلاس‌های آموزشی بهداشت و ایمنی کار را در نظر بگیریم.

به گفته جلودار زاده، سال‌ها پیش از انقلاب اسلامی، برنامه کار و کارگر در رادیو پخش می‌شد و همه سوانح، اخبار و مسائل مربوط به ایمنی را آموزش می‌داد. متأسفانه سال‌هاست که این برنامه قطع شده، در حالی که لازم است این برنامه برای آموزش جامعه کارگری دوباره تهیه شود و آموزش‌ها را از طریق رسانه عمومی رادیو و تلویزیون به مردم ارائه شود.

وی خاطر نشان کرد: بازرسان کار تعدادشان خیلی کم است و دوره‌ای عوض می‌شوند و کارگاه‌های زیر ۵ نفر نیز از برخی قوانین کار خارج شده‌اند و مشکلات زیادی وجود دارد که لازم است هم کارگر‌ها و هم کارفرما‌ها اقدامات بیشتری انجام دهند و دولت نیز باید نظارتش را بیشتر کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز