خبرگزاری کار ایران

در دیدار معاون امور زنان رئیس جمهور و رئیس کنگره زنان قرقیزستان مطرح شد:

افزایش رابطه بین ایران و قرقیزستان در حوزه زنان و خانواده

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۱۹

معاون رییس‌جمهور در امور خانواده و زنان، ترویج زبان فارسی، تأسیس اتاق‌های ایران‌شناسی و ایجاد کرسی زبان فارسی در دانشگاه قرقیزستان را در تقویت همکاری‌های دو کشور مهم ارزیابی کرد. /

ایلنا: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در دیدار با رئیس کنگره زنان قرقیزستان خواستار افزایش رابطه بین دو کشور در حوزه زنان و خانواده شد.

به گزارش ایلنا؛ رییس کنگره زنان قرقیزستان و هیأت همراه وی با معاون رییس‌جمهور در امور زنان وخانواده دیدار و گفت‌وگو کرد.

شهیندخت مولاوردی در این دیدار، همکاری میان دو کشور ایران و قرقیزستان را درزمینهٔ زنان و خانواده مهم خواند و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تعمیق و گسترش هر چه بیشتر همکاری‌ها در حوزه زنان و خانواده اعلام کرد.


وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی بین ایران و قرقیزستان، گفت: ظرفیت و امکانات زیادی برای توسعه همکاری‌ها به ویژه در حوزه‌های علمی، فرهنگی و دانشگاهی وجود دارد که باید از آن در جهت تعمیق روابط دو جانبه استفاده کرد.


معاون رییس‌جمهور در امور خانواده و زنان، ترویج زبان فارسی، تأسیس اتاق‌های ایران‌شناسی و ایجاد کرسی زبان فارسی در دانشگاه قرقیزستان را در تقویت همکاری‌های دو کشور مهم ارزیابی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران علاقمند است روابط دو جانبه خود را در سطح منطقه و به ویژه با قرقیزستان در حوزه‌های مختلف، گسترش دهد.


مولاوردی با اشاره به تصویب طرح پیشنهادی رییس‌جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر جهانی عاری از خشونت و افراطی‌گری اظهار امیدواری کرد و افزود امیدوارم که این ایده با همت همه کشورهای منطقه و جهان محقق شود و شاهد جهانی سرشار از صلح، ثبات و عاری از خشونت باشیم.


ضمیرا آقبا قیشوا، رییس کنگره زنان قرقیزستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در کشورمان از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای ارتقاء هر چه بیشتر حضور زنان در جامعه تقدیر و تشکر کرد وهمچنین آمادگی کنگره زنان قرقیزستان را برای همکاری با سازمان‌های مرتبط در جمهوری اسلامی ایران برای اجرای برنامه‌های مربوط به حوزه زنان و خانواده اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز