خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه به ایلنا خبر داد؛

آغاز تبلیغات تخریبی وهابیت درباره امامزاده‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۲۱۷

متاسفانه اخلاق رسانه‌ای در انتشار برخی از وقایع و آداب بقاع متبرکه ملاحضات لازم را رعایت نمی‌شود برای نمونه برخی از آداب در منطقه‌ای بومی شده است و برای زدودن این آداب به زمان نیاز داریم و نمی‌توانیم یکباره این آداب را اصلاح کنیم.

ایلنا: معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: از سوی وهابیت حرکت‌های تخریبی در ارتباط با امامزادگان و بقاع متبرکه آغاز شده است.

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا‏‌، درباره وضعیت کنونی امامزاده‌ها اظهار کرد: ‌ متولی اداره امامزاده‌ها و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه است و هم‌اکنون مدیریت این اماکن توسط هیات امنا با نظارت سازمان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی مواردی که نسبت به افزایش امامزاده‌ها حرف و حدیثی مطرح می‌شود از سوی افرادی است که اطلاعات دقیقی ندارند، تصریح کرد: ‌ متاسفانه بخش عمده این موارد بیش از ۹۹ درصد از سوی کسانی مطرح می‌شود که اطلاع دقیقی ندارند و از همین رو موجب ایجاد شبهاتی می‌شود که این موارد به وهابیت در مورد اقدامات تخریب‌شان کمک می‌کند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه از سوی وهابیت حرکت‌های تخریبی در ارتباط با امامزادگان و بقاع متبرکه آغاز شده است، تاکید کرد: هم‌اکنون ۸ هزار و ۵۱ بقعه و امامزاده داریم که البته برخی از این امامزاده‌ها در غربت بودند که با تلاش سازمان این امامزاده‌ها شناسایی شدند.

شرفخانی با اشاره به اینکه مدیریت تمامی امامزاده‌ها و بقاع متبرکه مردمی است‏، گفت: سازمان اوقاف تنها نظارت بر عملکرد و هزینه‌کرد امامزاده‌ها و بقاع متبرکه دارد و اداره این اماکن در دست مردم است.

وی درباره برخی از رفتارهای ناصحیح و خرافه پرستی در برخی از امامزاده‌ها، نیز گفت: ‌ متاسفانه اخلاق رسانه‌ای و ملاحضات لازم در انتشار برخی از وقایع و آداب و سنن زیارت بقاع متبرکه رعایت نمی‌شود، برای نمونه برخی از آداب در منطقه‌ای بومی شده است و برای زدودن این آداب به زمان نیاز داریم و نمی‌توانیم یکباره این آداب را اصلاح کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه این موارد بندرت دیده می‌شود، افزود: ‌ سازمان اوقاف و امور خیریه در ساماندهی امامزاده‌ها و بقاع متبرکه اقدامات لازم را انجام داده است و به تمام موارد توجه دارد.

به گفته شرفخانی تمامی حرکت‌های فرهنگی در امامزاده‌ها و بقاع در راستای زدودن خرافه از این اماکن است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز