خبرگزاری کار ایران

دیدار مدیرکل روابط دوجانبه وزارت خارجه بلژیک با معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۶۷۳

محمد جواد ابوالقاسمی در دیدار مدیرکل روابط دوجانبه وزارت امور خارجه بلژیک ضمن تاکید بر اینکه حیات ملت‌ها در گفتمان است، گفت: دولتمردان ایران اسلامی به دنبال جهان عاری از خشونت و پر از صلح هستند.

عصر دیروز(۱۱ تیر) ون دِسل مدیرکل روابط دوجانبه وزارت خارجه بلژیک با حجت الاسلام محمد جواد ابوالقاسمی معاون اموربین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در رابطه با همکاری‌های علمی و فرهنگی دیدار و گفت گو کرد.

به گزارش ایلنا؛ در ابتدای این دیدار ابوالقاسمی ضمن معرفی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در رابطه با اهمیت فرهنگ و دیدگاه ایرانیان نسبت به فرهنگ گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اصلیترین سازمان برای ارتباطات فرهنگی با جهان خارج است ما روابط تجاری ۱۷۰ ساله با یکدیگر داشته و مردم ما از ملت بلژیک خاطرات خوشی دارند و بلژیکی‌ها یادگارهای خوبی همانند راه آهن را از خود در ایران به جای گذاشته‌اند، ما آمادگی همکاری با شمارا در عرصه‌های فرهنگ را هم داریم.

وی ادامه داد: فرهنگ روح تمام زندگی است و تنها به هنر و ادبیات ختم نمی‌شود. وی فرهنگ را متشکل از ۳ لایه دانست و گفت: لایه اول فرهنگ بینش و نگرش و لایه دوم افکار و آرمان‌ها و لایه سوم نماد‌ها و سمبل‌ها هستند. که تمامی این عناصر در کلیت زندگی تجلی دارند.

ابوالقاسمی افزود: باقی مانده بخش فرهنگ تمدن است و ملت و دولت ایران به گفت‌و‌گوی تمدن‌ها عقیده دارند و مطمئن هستیم که حیات ملت‌ها در گفتمان است. وی در رابطه با افراط گری‌های برخی به نام اسلام گفت: یکی از عمده‌ترین مشکلات غرب مسلمانان افراطی است. این در حالی است که ما و دولتمردان ایران اسلامی به دنبال جهان عاری از خشونت و پر از صلح هستیم. ما از اسلام افراطی‌گری بیزاریم.

معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: کشور ایران خود یکی از قربانیان ترور و تروریسم است.
وی افزود: دولت و ملت ایران برای مذاهب مختلفی که در کشورمان هستند ارزش بسیار قائلند و سعی شده است که آن‌ها زندگی خوبی در جمهوی اسلامی ایران داشته باشند. و در رابطه با فلسطین تنها نیتمان انسان خواهی است و مسئله دیگری از این باب نداریم.

معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در رابطه با همکاری‌های دوجانبه گفت: ایران هفت هزار سال سابقه فرهنگ و تمدن دارد. و همه زمینه‌ها را برای مطالعه کار‌شناسان و دانشگاهیان کشور بلژیک داراست. همچنین در‌های موزه‌های کشورمان به روی شما گشوده است.

وی ادامه داد: فلسفه، هنر، ادیان، موزه‌ها، عرفان و… از جمله موارد همکاری‌های دوجانبه کشور ایران و بلژیک می‌تواند باشد. ابوالقاسمی در رابطه با حضرت مسیح و مریم گفت: مردم شما اگر بدانند ما برای دو عزیر نام برده شده چه جایگاهی قائلیم نظرشان حتما به ما تغییر خواهد کرد.

«ون دِسل» ضمن تایید سخنان ابوالقاسمی در رابطه با مساله افراط گرایی برخی به نام اسلام گفت: افراط گرایی در هر زمینه‌ای چه اسلام و چه غیر اسلام ناپسند است.

وی افزود: کسانی که دانش و آگاهی ندارند دور هم جمع می‌شوند و برای خودشان اسلام و مسیحیت را آنطور که نیست، نمایان می‌کنند.

مدیرکل روابط دوجانبه وزارت خارجه بلژیک در رابطه با اسلام در بلژیک گفت: اسلام به عنوان دین رسمی در بلژیک پذیرفته شده است.

وی در پایان گفت: در چند روز آینده کشور بلژیک یکی از افراد با نفوذ خود را در عرصه علمی و فرهنگی به ایران می‌فرستد تا در رابطه با همکاری‌های دوجانبه پیگیری‌های لازم انجام شود.

وی خاطر نشان کرد که ضمن احترام به قرارداد دو جانبه مکتوب بین دو کشور از آنجائیکه اتفاقات سیاسی بسیاری در این مدت در بلژیک رخ داده است و اختیارات دولت و ساختار دولت‌ها عوض شده است برلی احیای مجدد قرار داد، بهتر است گامهای عملی در این زمینه برداشته شود و شروع این گام عملی می‌تواند از طریق آقای دوشاردان که فرد بسیار با نفوذی از نظر فرهنگی در بلژیک هستند برداشته شود. وی می‌تواند امضای مبادله فرهنگی و احیای قرار داد سابق را که در اختیارات فدارتیوهای بلژیک است تسهیل نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز