خبرگزاری کار ایران

بیانیه روابط عمومی وزارت ارشاد به مناسبت سالگرد ارتحال امام(ره)

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۵۱۹

سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران، نه تنها روزی برای تکریم مقام والایش و پاسداشت ارزش های انقلاب کبیری است که با نام وی هویت یافته و عجین شده است.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بیانیه ای صادر کرد.
به گزارش ایلنا؛ متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران، نه تنها روزی برای تکریم مقام والایش و پاسداشت ارزش های انقلاب کبیری است که با نام وی هویت یافته و عجین شده، که یادآوری همراهی اراده ی یک ملت، با متفکری بزرگ، برای تغییر سرنوشت خود است. انقلابی که در سه شعار محوری استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، آرمان هایش را جست و جو کرده وآموزه های دینی و ملی مردمانش را در تحقق آن ها به کار گرفت.

امروز و در سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل، بار دیگر بر این آرمان ها تاکید کرده و در دولت تدبیر و امید، که محصول اراده ملت ایران است، خود را موظف به پاسداری از ارزش ها و امام انقلاب می دانیم.

ارزش هایی که علیرغم گذشت روزگاران، بر آن غباری ننشسته و با استفاده از ابزارهای مختلف ارتباطی در عرصه های فرهنگی و هنری، از سوی هنرمندان و فرهیختگان ایران بزرگ، همواره بازنشرشده و راهگشای رشد و توسعه ملت فرهیخته ایران بوده است. آرمان هایی که حتی نسل های جدید نیز علیرغم توسعه ارتباطات و فن آوری اطلاعات، در عصر دیجیتال، شبکه های مجازی و ماهواره ها، بارها نشان داده اند که نه تنها از آن رویگردان نبوده، بلکه هر روز با نگاهی ژرف تر، آن ها را مطالبه می کنند.

کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این روز تاریخی، در سالی که نام اقتصاد و فرهنگ بر آن نهاده شده، بار دیگر، با ملت بزرگ ایران، امام راحل، مقام معظم رهبری و شهیدان انقلاب اسلامی، پیمان می بندند که با استفاده از همه ی امکانات خود، در عرصه فرهنگ و هنر، با صداقت و راستگویی و عمل به اخلاق راستین، حافظ استقلال ملی بوده و آزادی های مشروع، به حق و قانونی همه آحاد مردم را به دور از هر گونه تبعیض و در چارچوب نظام جمهوری اسلامی پاس بدارند؛ هنر را که برتر از گوهر آمد پدید، گرامی داشته، در توسعه ی فرهنگی بکوشند و با حفظ احترام به حقوق فردی و اجتماعی، قدردان همه ی فعالان عرصه فرهنگ و هنر باشندو هر گونه اجبار و دستور در این عرصه را نفی کرده و خشونت را رد و تعامل و گفت و گوی هم افزا را به عنوان راهبردی برای دستیابی به تفاهم اجتماعی ترویج نمایند.

گرامی باد یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و امام شهیدان

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز