خبرگزاری کار ایران

آمادگی صربستان برای میزبانی نمایشگاه آثار هنرمندان ایرانی

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۴۷۰

زمینه سازی برای حضور هنرمندان صرب در رویدادهای هنری ایران بخصوص جشنواره هنرهای تجسمی جوانان را با جدیت دنبال خواهیم کرد و فرصت‌هایی نیز برای حضور هنرمندان ایرانی در جشنواره‌های مشابه صربستان فراهم می‌کنیم.

رایزن فرهنگی سفارت کشورمان در صربستان با زوران بولاییچ؛ رئیس دانشکده هنرهای کاربردی دانشگاه هنر بلگراد، مقرر شد در آینده نزدیک تفاهم نامه همکاری در جهت توسعه روابط هنری فیمابین منعقد شود.

به گزارش ایلنا؛ محمود شالوئی؛ رایزن فرهنگی ایران در صربستان ضمن تشریح فعالیت‌های گسترده هنری در جمهوری اسلامی ایران گفت: برنامه‌های متعدد هنری، جشنواره‌ها و دوسالانه‌ها در سطح وسیعی از کشور برپا می‌شود و از رونق بسیاری نیز برخوردار است.

رایزن فرهنگی کشورمان اضافه کرد: در ایران، مراکز آموزشگاهی و مجموعه‌های عالی دانشگاهی نقش و سهم مهمی در بسط و توسعه فعالیت‌های هنری دارند و در راستای آموزش هنرمندان جوان فعالیت می‌کنند.

شالوئی یادآور شد: اغلب رویدادهای بزرگ هنری در کشورمان جنبه بین‌المللی دارند و معمولا با استقبال چشمگیری از سوی هنرمندان داخلی و خارجی مواجه می‌شوند که شایسته است استادان و هنرمندان صرب نیز حضور پررنگ تری در این رویداد‌ها داشته باشند.

زوران بولاییچ؛ رئیس دانشکده هنرهای کاربردی هم با ابراز خرسندی از این دیدار و همچنین شناخت بهتری که از اوضاع فعالیت‌های هنری در جمهوری اسلامی ایران بدست آورده است گفت: بدون تردید فرهنگ غنی ایرانی از اهمیت و اعتبار بالایی برخوردار است و گستردگی فعالیت‌های هنری در کشور ایران موجب خوشحالی بسیار است و بی‌شک روابط هنری فیمابین دانشکده‌های هنری و هنرمندان دو کشور می‌تواند نتایج مثبتی را بدنبال داشته باشد.

رئیس دانشکده هنرهای کاربردی بلگراد ادامه داد: ما آمادگی داریم تا در بدو امر تفاهم نامه‌ای را برای تسریع جهت همکاری‌های آتی با رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به امضا رسانیم و در مرحله بعد نیز با مراکز علمی و دانشگاهی مرتبط با حوزه‌های هنری همکاری‌های خود را از سر بگیریم.

زوران بولاییچ افزود: زمینه سازی برای حضور هنرمندان صرب در رویدادهای هنری ایران بخصوص جشنواره هنرهای تجسمی جوانان را با جدیت دنبال خواهیم کرد و فرصت‌هایی نیز برای حضور هنرمندان ایرانی در جشنواره‌های مشابه صربستان فراهم می‌کنیم.

رئیس دانشکده هنرهای کاربردی بلگراد همچنین از آمادگی این مرکز آموزشی و هنری صربستان که شماری از گالری‌های هنری و مجموعه‌های نمایشگاهی در سطح شهر را در اختیار دارد برای میزبانی نمایشگاه‌های ایرانی خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز