خبرگزاری کار ایران

همایش «اسلام و هویت زن در جهان معاصر» در بمبئی برگزار می‌شود

کد خبر : ۱۶۰۸۱۱

به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت مقام مادر، همایش «اسلام و هویت زن در جهان معاصر» به همت خانه فرهنگ کشورمان در باشگاه خبرنگاران بمبئی برگزار می‌شود.

همایش «اسلام و هویت زن در جهان معاصر» عصر امروز ۳۰ فروردین ماه و با مشارکت نهادهای بومی برگزار می‌شود. در این همایش؛ بانوان صاحبنظر هندی به همراه برخی شخصیت‌های فرهنگی می‌ه‌مان از ایران سخنرانی خواهند داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ حسنخانی وابسته و مسئول خانه فرهنگ کشورمان هدف از برگزاری این همایش علمی را ارائه تعالیم قرآن و اهل البیت در تبیین الگوی زن از دیدگاه اسلام و معرفی ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه سلام الله علی‌ها در محیط خانه و اجتماع عنوان کرد و افزود: الگوی شخصیتی حضرت صدیقه طاهره همواره می‌تواند به عنوان الگوی کامل شخصیت زن در تمامی اعصار و حتی بین پیروان سایر ادیان باشد.

وی همچنین از برگزاری جشن بزرگ میلاد حضرت و بزرگداشت مقام و منزلت زن با حمایت خانه فرهنگ در مسجد ایرانیان بمبئی خبر داد.

حسنخانی خاطر نشان ساخت: در این مراسم که روز یکشنبه ۳۱ فروردین ماه با شرکت عموم بانوان مسلمان برگزار خواهد شد، برنامه‌های متنوع شعرخوانی، اجرای مسابقه و سخنرانی شخصیت‌های فرهنگی ویژه بانوان به اجرا در می‌آید.

× انتشار بروشور کرامت‌های حضرت فاطمه زهرا(س) در آلبانی

به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، بروشور «کرامت‌های حضرت فاطمه زهرا(س)» به زبان آلبانیایی ترجمه و منتشر شد.

این بروشور به همت مرکز پژوهشی اهل بیت(ع) و شامل کرامت‌ها و درجات آن حضرت(س) است که در ۳۵ صفحه چاپ شد.

× برگزاری روز فرهنگ و هنر ایران در دانشگاه دوستی ملل مسکو

نمایشگاهˈفرهنگ و هنر ایرانˈ روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسوولان نهادهای ایرانی مستقر در روسیه و مقام‌ها و دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه دوستی ملل مسکو در این مرکز دانشگاهی افتتاح شد.

مهدی سنایی؛ سفیر کشورمان در فدراسیون روسیه در آیین افتتاح این برنامه فرهنگی با قدردانی از استقبال مسوولان دانشگاه دوستی ملل روسیه برای میزبانی نمایشگاه، فرهنگ و هنر ایران، از این اقدام به عنوان زمینه ساز آشنایی ملت‌های مختلف با فرهنگ و هنر کهن و معاصر ایران یاد کرد.

وی با اشاره به تنوع ملیتی ۲۷هزار دانشجوی شاغل به تحصیل در دانشگاه دوستی ملل مسکو گفت: برپایی نمایشگاه فرهنگ و هنر ایران در فضای علمی - دانشگاهی موجب تعمیق آشنایی دانشجویان با تاریخ، فرهنگ و تمدن ایران می‌شود و می‌تواند الگویی برای تعمیم آن در مورد دیگر فرهنگ‌های جهان باشد.

وی با اشاره به نقش ارتباطات فرهنگی میان ملت‌ها در کمک به تعمیق مناسبات اقتصادی و سیاسی ابراز امیدواری کرد که نمایشگاه «فرهنگ و هنر ایران» در دانشگاه دوستی ملل مسکو نیز بتواند به تحقق این مهم در روابط تاریخی و دیرینه ایران و روسیه کمک بکند.

سفیر کشورمان یادآور شد: دانشگاه دوستی ملل مسکو برای ایرانیان بیگانه نیست و سال هاست که دانشجویان ایرانی در این مرکز دانشگاهی به تحصیل در رشته‌های مختلف علمی مشغول هستند.

وی با اشاره به راه اندازی گروه آموزش زبان فارسی در دانشگاه دوستی ملل مسکو از حدود ۱۲ سال قبل بر ضرورت تقویت آن به عنوان زمینه ساز آشنایی هر چه بهتر و عمیق‌تر ملت روس با تاریخ و تمدن کهن ایران اسلامی تاکید کرد.

الکساندر گلادوش معاون دانشگاه دوستی ملل روسیه نیز در آیین افتتاح نمایشگاه «فرهنگ و هنر ایران» در این مرکز دانشگاهی از آن به عنوان اتفاق خوشایندی برای این دانشگاه و دانشجویان و مسوولان آن یاد کرد و گفت: این برنامه اقدام فرهنگی ارزشمندی در راستای فراهم کردن زمینه آشنایی دانشجویان با فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی است.

گلادوش با اشاره به برنامه اخیر این مرکز دانشگاهی در برگزاری کنفرانس علمی مشترک با کشورمان در ایران افزود: تلاش برای آشنا کردن دانشجویانی از ملیت‌های مختلف با فرهنگ و هنر ایرانی اقدام نیکویی است.

وی بر ضرورت تلاش همگانی برای می‌سر کردن تعمیق شناخت فرهنگی ملت‌های جهان از یکدیگر به عنوان زمینه ساز ترویج صلح و دوستی در سطح بین المللی تاکید کرد.

در آیین افتتاح نمایشگاه فرهنگ و هنر ایران در دانشگاه دوستی ملل مسکو یکی از دانشجویان رشته آموزش زبان فارسی این مرکز دانشگاهی به زبان فارسی شعرخوانی کرد که با استقبال و تشویق حاضران مواجه شد.

نمایشگاه فرهنگ و هنر ایران در دانشگاه دوستی ملل از بخش‌های تصاویر، کتاب‌های راهنما به زبان‌های مختلف و نمایش و فروش صنایع دستی تشکیل شده است.

دربخش تصاویر این نمایشگاه، بخشی ازجاذبه‌های گردشگری و نیز توانمندی‌های کشورمان در حوزه‌های مختلف صنعتی و تولیدی به معرض دید تماشاگران گذاشته شده است.

اجرای موسیقی اصیل ایرانی بخش دیگری از این نمایشگاه است که ضمن فراهم آوردن فضایی دلنواز و آرام بخش در محیط علمی دانشگاه دوستی ملل زمینه آشنایی دانشجویان این مرکز دانشگاهی با موسیقی فاخر ایرانی را می‌سر می‌کند.

در بخش صنایع دستی این نمایشگاه نیز نمونه‌های متنوعی از هنرهای ظریف ایرانی مانند خاتم کاری، منبت کاری و قالیبافی در معرض دید تماشگران گذاشته شده است.

کارگاه آموزشی خوشنویسی ایرانی نیز از برنامه‌هایی بود که در چارچوب این نمایشگاه فرهنگی سازماندهی شده بود و یکی از خوشنویس‌های خانم ایرانی به ارائه نمونه‌هایی از هنر خوشنویسی فارسی پرداخت.

نمایشگاه فرهنگ و هنر ایران در دانشگاه دوستی ملل مسکو به مدت پنج روز میزبان علاقه مندان و مشتاقان به فرهنگ و تمدن کشورمان می‌باشد.

در دانشگاه دوستی ملل مسکو دانشجویانی از بیش از ۱۰۰ کشور و ملیت جهان به تحصیل اشتغال دارند و از این رو اجرای برنامه‌هایی از این دست، گستره مخاطبان وسیعی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز