خبرگزاری کار ایران

افشای حقایقی از تروریست‌های وهابی در شبکه سحر

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۷۶۱

مستند گزارشی " تعصب کور " که محصول سیمای انگلیسی شبکه سحر است، در گروه ترجمه و زیر نویس سیمای بوسنیایی این شبکه برای مخاطبان سحر در بالکان آماده پخش شده است.

مستند گزارشی " تعصب کور " که توسط حمید کوهپایی تهیه و کارگردانی شده به زودی از سیمای بوسنیایی شبکه سحر به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش ایلنا؛ " تعصب کور " در سال ۱۳۹۲ با هدف بررسی تاریخچه پیدایش وهابیت، ایدئولوژی طرفداران این گرایش مذهبی و همچنین فعالیت های خشونت بار آنها تولید شده است.

ژترجمه متن این مستند را عادل حاج محمد اویچ برعهده دارد و مریم نصار ویراستاری متون آن را انجام داده است. همچنین آنتیتسا بهجت اردکانی به عنوان نریتور در آماده سازی این مستند برای پخش از سیمای بوسنیایی همکاری نموده است. عادل حاج محمداویچ و ارناد پانجیچ نیز دوبلورهای " تعصب کور " بوده‌اند.

در این مجموعه با افراد، گروه‌ها و کارشناسان مختلفی گفتگو شده است که از آن جمله می‌توان مخالفان عملکرد خشونت بار وهابی‌ها علیه مسلمانان و غیرمسلمانان شامل شخصیت‌های مذهبی مسلمان و مسیحی، دولتمردان اروپایی، دولتمردان کشورهای عربی و وهابی‌های مخالف این ایدئولوژی که موضع خود را تغییر داده‌اند ازجمله " عبدالوهاب " در عربستان و " اسام العماد " در یمن و… را نام برد که به بررسی نحوه جذب، آموزش و فعالیت وهابی‌هایی که قبل از انجام عملیات انتحاری در ایران دستگیر شده‌اند، می‌پردازند و در نهایت بازماندگان، شاهدان و خانواده قربانیان عملیات انتحاری در افغانستان و عراق که واقعیت‌هایی در مورد این جریان انحرافی را بازگویی می‌کنند.

ازجمله کارشناسانی که در تولید این مستند به گفتگو با آنها پرداخته شده، می‌توان به امام مفتی فاضل کویوم از مسجد مرکزی منچستر، دکتر فیلیپ لوییس از دانشگاه برادفورد، انجام کودری از انگلیس، اصغر بوخاری عضو کمیته امور عمومی مسلمانان انگلیس، عزت تمیمی از امور روزنامه نگاران اسلامی، ریورند فرانک گلی وابسته به کلیسای انگلیس، امینا اینلوز سخنران کالج اسلامی لندن، ابو برا سیف الاسلام مظنون و زندانی سابق بریتانیا از مسجد لوتون، سابیر رضوی اندیشمند مذهبی، عبدالرحمن عارفی امام جمعه شهر نگور، محمد گرگیج معتمد شهر گرگیج، کریم بخش امام جمعه سرباز، عبدالرحمن محبی مدرس حوزه علمیه، شیخ علی کورانی از لبنان، عدنان السرای و کمال الحیدری از عراق اشاره کرد.

" تعصب کور " که توسط سیدمحسن موسوی برای سیمای بوسنیایی تهیه و صدابرداری شده است، در ۶ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای پخش خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز