به دلیل پخش پیامهای بازرگانی و تبلیغ جوایز هنگفت و قرعهکشیهای متعدد؛
ضرغامی تذکر کتبی گرفت
شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما تبلیغات فزاینده پیام های بازرگانی با تبلیغ جوایز هنگفت و قرعه کشی های متعدد را نا مناسب ارزیابی و این رویه را نیازمند اصلاح سریع دانست.
شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما تبلیغات فزاینده پیامهای بازرگانی با تبلیغ جوایز هنگفت و قرعهکشیهای متعدد را نامناسب ارزیابی و این رویه را نیازمند اصلاح سریع دانست.
به گزارش ایلنا؛ شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما، روند پخش پیامهای بازرگانی و تبلیغات فزاینده این پیامها با تبلیغ جوایز هنگفت و قرعهکشیهای متعدد را نامناسب دانسته و این نوع تبلیغات را دارای اشکالات اساسی عنوان نموده که نیازمند اصلاح سریع این رویه است.
ایجاد فضای تبلیغاتی ناسالم، ترویج رویکردهای مادی گرایانه و ضدارزشی و روحیات عافیتطلبی در مقابل کار و تلاش همراه با تبلیغ نمادهای زندگی غربی و متعارض با سبک زندگی دینی و ایرانی، ترغیب مخاطبان به استفاده از محصولات و برندهای خارجی، ترغیب به مال اندوزی کاذب و نامتعارف از طریق اهدای جوایز در قرعه کشی محصولات، ذائقهسازی برای استفاده از غذاهای آماده و به تصویر کشیدن زن در لفافهٔ گرایشهای فمینیستی و نگاه ابزاری به آن از جملهٔ موارد مورد انتقاد شورای نظارت در پخش پیامهای بازرگانی بوده است که باعثنقض صریح بندهای دستورالعملهای اجرایی تولید، تامین و پخش برنامهها شده است.
مراتب تذکر، طی نامهای از سوی رئیس شورای نظارت به رئیس سازمان صدا و سیما ابلاغ شد.