خبرگزاری کار ایران

گزارش اختصاصی ایلنا ازحاشیه جلسه تنظیم بازار در پلدختر

انتقاد فرماندار از وضعیت نابسامان کشتارگاه/کیفیت نان پایین است

فرماندار پلدختر از وضعیت کشتارگاه شهر انتقاد کرد و گفت: اگر دام‌ها خارج از کشتارگاه ذبح می‌شوند به خاطر این است که کشتارگاه مناسب نیست.

 فرماندار پلدختر گفت: دولت در بحث تنظیم بازار دولت کارهای خوبی انجام داده است.

به گزارش خبرنگارایلنا، قدرت الله ترابی نژاد در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان پلدختر  افزود:  در پلدختر ، عمده فروشان و خرده فروشان در فروش اقلام اجحاف می‌کنند. برخی می‌خواهند از موقعیت سوء استفاده کنند باید با نظارت بیشتر با متخلفان برخورد شود.

وی گفت: در ماه مبارک رمضان چون فصل گرما است  در فضای باز نمی‌توان نمایشگاه دایر کرد.

وی افزود: اقلام مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان را دستگاه‌های مربوطه فراهم کنند تا در این ماه دچار مشکل نشوند.

فرماندار پلدختر به بحث کشتارگاه شهر اشاره کرد و از وضعیت آن انتقاد کرد و گفت: اگر دام‌ها خارج از کشتارگاه ذبح می‌شوند به خاطر این است که کشتارگاه مناسب نیست.

ترابی‌نژاد افزود: شهرداری پلدختر ، کشتارگاه را به صورت مزایده در اختیار بخش خصوصی قرار دهد تا کارها بهتر انجام شود.

وی از جهاد کشاورزی شهرستان خواست موضوع سیلوی گندم را پیگیر و آن را راه‌اندازی کند.

وی یکی دیگر از دغدغه‌ها را کیفیت پایین نان در شهرستان اعلام کرد و گفت: نظارت بر کار نانوایی‌های شهرستان باید بیشتر شود و در این مورد جهاد کشاورزی و غله باید پیگیری کنند .

سرپرست اداره صنعت معدن تجارت شهرستان پلدختر گفت: از اسفند ماه سال گذشته تا نیمه اول خرداد ماه جاری  دو هزار و 200 بازرسی در شهرستان انجام شده است.

نجم الدین هدایتی افزود: از این تعداد 226 مورد تخلف شناسایی و  به مبلغ  331 میلیون و 423 هزار ریال  جریمه نقدی محکوم شدند.

وی گفت: در این مدت 85 مورد شکایات و گزارش مردمی داشته‌ایم که همه آنها بررسی شده‌اند و با متخلفان برخورد قانونی شده است.

وی افزود: در گشت‌های مشترکی که در سطح شهرستان انجام شد 23 مورد تخلف نانوایی‌ها شناسایی و به مبلغ 30 میلیون ریال جریمه شده‌اند.

سرپرست اداره صنعت معدن تجارت پلدختر گفت: از این به بعد، جهاد کشاورزی به عنوان دبیر ستاد تنظیم بازار شناخته شده است .

وی گفت: مجمع امور صنفی شهرستان حق دخالت در توزیع میوه را ندارد و این امر به تعاون روستایی واگذار شده است.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر گفت: با توجه به این که در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم، بسیاری از کارهای اساسی تنظیم بازار به جهاد کشاورزی واگذار شده است.

علی خادمی افزود: در ماه مبارک رمضان به خاطر اینکه مصرف خیلی از کالاها افزایش می‌یابد، نیاز به حضور متولیان امر است که باید از نظر کمی و کیفی تامین شود تا در شهرستان شاهد افزایش قیمت اجناس به صورت کاذب نباشیم.

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان پلدختر گفت: وزیر صنعت ،معدن و تجارت اعلام کرده که برپایی زیاد نمایشگاه موجب لطمه به بازار است تنها در دو مورد باید این کار صورت گیرد.

هادی بابایی افزود: برپایی نمایشگاه باید در دو مقطع زمانی، مهرماه هنگام بازگشایی مدارس و دیگری در نوروز صورت گیرد.

وی به کیفیت آرد نانوایی‌های شهرستان اشاره کرد و افزود: متاسفانه آرد هایی که وارد شهرستان می‌شوند قابل استفاده و قابل خوردن نیست.

وی گفت: هنگامی که کامیون حمل آرد از کارخانه وارد شهر پلدختر می‌شود صدها وانت نیسان آن را محاصره می‌کنند و مشخص نیست آردهای سهمیه شهرستان به کجا می‌روند.

وی از ناهماهنگی شرکت غله و پیمانکار انتقاد کرد و افزود: شرکت غله و پیمانکار بدون هماهنگی با مجمع امور صنفی  شهرستان اقدام به توزیع آرد می‌کنند.

رئیس مجمع امور صنفی پلدختر گفت: من دیگر این ناهماهنگی‌ها را نمی‌پذیرم و از سمت خود استعفا خواهم داد چون بر روند کار در شهرستان نظارتی صورت نمی‌گیرد.

رئیس تعاون روستایی پلدختر گفت: وزارت جهاد کشاورزی توزیع میوه شب عید را به تعاون روستایی واگذار کرده است و زمانی که میوه شب عید وارد شهرستان شد با هماهنگی فرمانداری توزیع شد .

سیروس عبدالهی افزود: در بحث توزیع میوه شب عید شهرستان پلدختر رتبه نخست را در استان کسب کرده است.

وی گفت: در شهرستان‌های بروجرد 45 تن و در کوهدشت 35 تن میوه یارانه‌ای شب عید فاسد شد اما در شهرستان پلدختر با گرمای بیش از 50 درجه حتی یک کیلو میوه شب عید فاسد نشد.

بخشدار معمولان گفت: درسال گذشته مشکلاتی برای توزیع کنندگان گوشت سفید و قرمز بوجود آمد که مالیات‌های زیادی برای آنها در نظر گرفته شد.

عباس محمودی افزود: با این اقدام، دیگر فروشنده‌ای جرائت گرفتن توزیع گوشت مرغ و قرمز برای ماه مبارک رمضان را ندارد.

وی گفت: آرد نانوایی معضل کهنه و دیرینه‌ای است که در شهر معمولان وجود دارد که همیشه با آن دست به گریبان هستیم.

وی افزود:  در جلسه‌ای که با حضور تعاون روستایی و پیمانکار توزیع آرد برگزار شد مقرر شد سهمیه آرد نانوایی‌ها در محل خبازی تخلیه شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه بعد از امضا صورت جلسه و با گذشت دو ماه از تشکیل جلسه، آرد به محل نانوایی نمی‌رسد و به ورودی شهر معمولان می‌آورند.

وی افزود: در این راستا، نانوایی‌های معمولان باید با کرایه کردن ماشین جهت رفتن به ورودی شهرسهمیه آرد خود را دریافت کنند که این امر علاوه بر اتلاف وقت و انرژی باید متحمل ضرر و زیان ناشی از کرایه ماشین حمل آرد هم باشندکه متولیان امر با متخلفان برخورد و نظارت را بیشتر کنند.

خبرنگار: احسان مهرابی

کد خبر : ۲۸۴۸۴۶