خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تأمین اجتماعی استان خبر داد:

بیش از 30 هزار خوزستانی متقاضی دریافت بیمه بیکاری/ فرصت 30 روزه برای ثبت نام متقاضیان

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۸۸۳

مدیر کل تأمین اجتماعی خوزستان متقاضیان دریافت مقرری بیکاری مشاغل متاثر از بیماری کرونا در این استان را بیش از 30 هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی استان، سید محمد مرعشی با اعلام اینکه براساس ماده 6 قانون بیمه بیکاری، افراد بیکار شده موظفند حداکثر ظرف مدت 30 روز مراتب بیکاری خود را به ادارات کار شهرستان محل سکونت اعلام کنند، گفت: سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری با هدف حمایت از کارگران آسیب دیده از بیماری کرونا طراحی شده تا افراد مشمول این قانون بتوانند با مراجعه به سایت bimebikari.mcls.gov.ir و با وارد کردن اطلاعات شغلی و شخصی نسبت به تکمیل فرم درخواست اقدام کنند.

مرعشی با اشاره به افزایش تعداد ثبت نام شدگان افزود: نحوه شناسایی بیکاران مشمول تعیین مشاغل کم خطر و پرخطر، نحوه واریز کمک هزینه بیکاری، مدت پرداخت و دیگر تعهدات در ستاد ملّی مدیریت بیماری کرونا در حال تدوین بوده و پرداخت مقرری بیکاری به مشاغل متاثر از بیماری کرونا مستلزم تصویب دستورالعمل مذکور و تخصیص اعتباری از محل منابع صندوق توسعه ملی و با هماهنگی ستاد مذکور می باشد.

مدیر کل تأمین اجتماعی خوزستان بار دیگر تاکید کرد: زمان پرداخت مقرری بیکاری پس از صدور دستورالعمل ها و شیوه نامه های اجرایی و تخصیص اعتبار لازم است که متعاقباً اطلاع رسانی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز