خبرگزاری کار ایران

ایلنا از خوزستان گزارش می‌دهد؛

روزهای ناخوش کارگران پتروشیمی اروند/ تجمع و اعتراض به انعقاد قراردادهای حجمی از صبح امروز

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۹۱۲

کارگران پتروشیمی اروند، از صبح امروز مجدداً در اعتراض به تصمیم شرکت مبنی بر تغییر وضعیت قراردادی خود به قرارداد حجمی، دست از کار کشیدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کارگران پتروشیمی اروند که هفته‌ی گذشته در اعتراض به نحوه اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و همچنین کسر چندین قسط وام و بیمه تکمیلی به‌صورت یکجا از حقوقشان، در واحد تعمیرات این شرکت، دست به تجمع زده بودند، امروز در اعتراضی دیگر، مقابل ساختمان مرکزی این شرکت تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، از صبح امروز یکشنبه ۱۳ بهمن‌ماه، کارگران بخش خدمات در اعتراض به آنچه آنان تصمیم شرکت مبنی بر تغییر وضعیت قراردادی خود به قرارداد حجمی می‌دانند، دست از کار کشیدند.

کارگران در تماس با ایلنا از ملحق شدن کارگران بخش تعمیرات پتروشیمی اروند به این تجمع خبر دادند و گفتند: با توجه به نزدیک بودن اتمام کار پیمانکار، شرکت تصمیم گرفته تا پیمانکار بعدی با ما قرارداد حجمی منعقد کند.

این کارگران اضافه نمودند: متأسفانه رایزنی‌های صورت گرفته با مدیران شرکت ازجمله مدیریت امور اداری، تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشته و ما چاره‌ای جز اعتراض نداریم.

کارگران می‌گویند: نمی‌دانیم مشکل کار کجاست، شرکت روند خوب تولید خود را سپری می‌کند ولی خیلی از مزایای ما را یا برداشته‌اند و یا محدود نموده‌اند. به‌عنوان مثال: حذف سرویس‌های ایاب و ذهاب در آخر هفته به‌منظور کاهش ساعات اضافه‌کاری پرسنل، حذف امکان ثبت اثر انگشت در ایام تعطیل، ممانعت از امکان حضور بانوان شاغل در ایام پایان هفته به بهانه‌های مختلف، حذف یا کاهش پاداش‌های تولید، حذف بخشی از پاداش بهره‌وری کارکنان و مواردی ازاین‌دست و البته موارد دیگری هم هست که فعلاً از بیان آن خودداری می‌کنیم.

کارگران اضافه نمودند: اخباری هم به گوش ما رسیده که قرار است از ماه آینده فیش حقوقی صادر نشود. واقعاً نمی‌دانیم این‌همه اصرار به بازی با روح و روان کارگر، در کجای مدیریت مدرن و اسلامی، توصیه شده است؟.

لازم به ذکر است که حدود ۲۰۰ کارگر در بخش خدمات و ۸۰۰ کارگر در بخش تعمیرات پتروشیمی اروند، زیرمجموعه‌ی هلدینگ خلیج‌فارس واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز