خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان مطرح کرد:

امضاء تفاهم‌نامه بازسازی شبکه برق مناطق سیل زده خوزستان/ لزوم توجه ویژه شرکت توانیر به توسعه شبکه برق استان

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۷۶۸

استاندار خوزستان گفت: خوزستان همیشه در مدیریت مصرف برق پیش گام بوده و لازم است شرکت توانیر نیز به توسعه شبکه برق این استان توجه ویژه کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی روز یکشنبه در نشست امضای تفاهم نامه بازسازی شبکه برق مناطق سیل زده استان خوزستان اظهار داشت: یکی از مهم ترین نقاط قوت خوزستان در بحث مدیریت سیل قطع نشدن خدمات زیرساختی نظیر آب، برق و گاز بود، زیرا در غیر این صورت خدمات رسانی به نقاط سیل زده دچار مشکل می شد.

وی ادامه داد: پس از بحران گرد و غبار در سال ۹۵، شبکه برق خوزستان تا حدود بسیاری تجهیز شد از این رو در سیل اخیر عملکرد خوبی از این حوزه شاهد بودیم.

شریعتی با اشاره به اینکه تلاش ها تا هوشمندسازی شبکه برق خوزستان باید ادامه یابد، افزود: باید به نقطه ای برسیم که سیستم برق در اراده ما باشد نه آنکه امور توسعه ای خوزستان از شبکه برق تأثیر پذیرد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه ۸۰ ترانس فوق توزیع برق با انعقاد تفاهم نامه با ۲ استان زنجان و سمنان، برای خوزستان درحال ساخت است، گفت: خوزستان نقش حیاتی در تولید برق دارد و بروز مشکل در این حوزه به کل کشور آسیب می زند چنانچه در زمان توفان گردو غبار بهمن سال ۹۵، قطعی یک روزه برق مانع تولید ۷۰۰ هزار بشکه نفت شد.

وی ادامه داد: از سویی دیگر استان خوزستان جلگه ای است به همین دلیل برای دفع فاضلاب و آبرسانی به نقاط مختلف نیز به استمرار خدمات رسانی حوزه برق نیاز داریم.

شریعتی گفت: مصرف برق در خوزستان معادل هشت هزار و ۸۰۰ مگاوات است، اما با وجود این حجم بالا از مصرف شاهد فاصله زیاد میان پست های برق هستیم که سبب طولانی شدن زمان قطعی برق پس از آسیب به یک پست می شود، باید فاصله میان پست های برق در خوزستان کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان نیز در این نشست با اشاره به پایداری شبکه برق این استان در زمان بحران سیل، بیان کرد: استمرار خدمات رسانی در سایر حوزه ها تا حدود زیادی به شبکه برق وابسته است از این رو تلاش کردیم تا اختلالی در توزیع برق ایجاد نشود.

حسن کریمی ادامه داد: اگر تنها در نیمه غربی اهواز قطعی برق صورت می گرفت با مشکل جدی به نام دفع نشدن فاضلاب روبه رو می شدیم، اما این مساله به خوبی مدیریت شد.

لازم به ذکر است، در حاشیه این نشست تفاهم نامه بازسازی شبکه برق مناطق سیل زده خوزستان با همکاری شرکت توزیع برق استان فارس امضا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز