خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر:

دولت باید در خصوص حل مشکلات شرکت لوله سازی ماهشهر ورود کند/ مدیرعامل پتروشیمی فارابی حق اخراج هیچ کارگری را ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۰۲۰

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر، در خصوص اخراج کارگران شرکت لوله سازی ماهشهر و مشکلات این شرکت، خواستار ورود دولت برای رفع مشکلات موجود شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محسن بیرانوند در گفتگو با خبرنگار ایلنا در بندر ماهشهر در خصوص اخراج حدود ۱۴۰ نفر از کارگران شرکت های موجود در شهرستان از ابتدای سال جاری تا به امروز، ضمن رد این آمار، اظهار داشت: آماری که شما در اختیار دارید صحیح نیست.

وی در توضیح مشکلات شرکت لوله سازی ماهشهر، گفت: این شرکت یک ضمانت نامه از بانک تجارت می خواهد تا بتواند با شروع پروژه جدید، کارگرانش را حفظ کند که آن هم در اختیار دولت است و این موضوع نه تنها در حدود اختیارات بنده و مسئولان شهرستان نیست و عهده دار حل این مشکل نیستیم، بلکه بر عهده مسئولان استانی هم نیست.

نماینده عالی دولت در شهرستان ماهشهر عنوان کرد: حل مشکلات این شرکت باید در دستور کار دولت قرار گیرد و آن ها اقدامی برای رفع مشکل آن داشته باشند؛ آن ضمانت نامه باید به امضاء و تایید ۳ تن از وزیران به همراه معاون اول رئیس جمهور برسد و تحویل بانک تجارت داده شود تا کار این شرکت از سر گرفته شود.

وی در خصوص انتقاد و اعتراض کارگران به اخراج خود، افزود: در حال حاضر آن ها در حال دریافت بیمه بیکاری هستند و به محض حل مشکل ضمانت نامه، همه آن ها بطور مستقیم به کار خود باز خواهند گشت.

رئیس شورای اشتغال شهرستان ماهشهر در خصوص اخراج تعدادی از کارگران شرکت پتروشیمی فارابی نیز گفت: مدیرعامل شرکت مذکور، تخلف این کارگران را علت اخراجشان اعلام نموده، ولی تا زمانی که این تخلفات در مرجع ذیصلاح به اثبات نرسیده باشد، وی حق اخراج هیچ کارگری را ندارد.

بیرانوند ادامه داد: اداره کار منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، باید به این مسأله بصورت جدی ورود کرده و گزارشی مستند را به فرمانداری ارائه نماید.

لازم به ذکر است که از ابتدای امسال، حدود ۵۰ کارگر از شرکت مهندسی موجان، ۸۰ نفر از شرکت لوله سازی ماهشهر و ۹ نفر هم از پتروشیمی فارابی (همگی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی) اخراج شده اند.

انتهای پیام/
سالار قاسم پور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز