خبرگزاری کار ایران

مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان:

همه کشاورزان و دامداران خسارت دیده در سیل خوزستان مشمول دریافت تسهیلات بلاعوض می شوند/ با ارزیابی های دقیق، حق را به حق دار می رسانیم

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۰۷۶

مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان گفت: همه کشاورزان و دامداران خسارت دیده در سیل اعم از بیمه شده یا بیمه نشده و حتی کسانیکه قرار داد کشت با جهاد کشاورزی منعقد نکرده اند، مشمول دریافت تسهیلات بلاعوض خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، کیخسرو چنگلوایی امروز شنبه ۴ خرداد ماه در خصوص ملاک پرداخت خسارت به کشاورزان سیل زده خوزستان اظهار کرد: بر اثر سیلاب فروردین ۹۸ به ۱۹۷ هزار هکتار از اراضی زیر کشت خوزستان خسارت وارد شد که محصول گندم با ۱۶۰ هزار هکتار به زیر آب رفته متحمل بیشترین خسارت در این بخش شد.

وی افزود: در حال حاضر در تلاشیم مزارع را از آب تخلیه کرده تا از قسمت هایی که قابل برداشت است، برداشت را آغاز و زمین ها را برای کشت تابستانه آماده کنیم.

چنگلوایی تصریح کرد: لازم است به آماده سازی، مرمت و بهسازی سازه هایی که دچار خسارت و آسیب شدند کمک کنیم و بدین منظور از محل اعتبارات استانی مبلغی در اختیار جهاد کشاورزی قرار گرفته تا این روند ادامه پیدا کند.

مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان در ارتباط با پرداخت تسهیلات بلاعوض به کشاورزان و دامداران خسارت دیده از سیل، خبر داد: همه کسانیکه مزارع یا دام و طیور خود را بیمه کرده و یا بیمه نکرده اند و یا حتی قرار داد کشت با جهاد کشاورزی منعقد نکرده اند، مشمول دریافت تسهیلات بلاعوض خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: چنین مصوبه ای برای نخستین بار است که در طول حیات جمهوری اسلامی به تصویب هیات وزیران رسیده و مهمتر از آن سرعت در تصویب و ابلاغ اعتبار، علیرغم همه محدودیت هایی اعتباری که در کشور وجود دارد اتفاق افتاده که نشان دهنده توجه ویژه دولت، شخص رئیس جمهور و مقام‌معظم رهبری به طی شدن هر چه سریع تر این روند است.

چنگلوایی عنوان کرد: بر همین اساس برای پرداخت کمک بلاعوض و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ۳ سطح تشکیل شده که شامل کمیته تخصصی در شهرستان با مدیریت جهاد کشاورزی، کارگروهی در شهرستان با ریاست فرماندار آن منطقه و کارگروه استانی که امروز اولین جلسه آن به ریاست رئیس مدیریت برنامه و بودجه و دبیری جهاد کشاورزی برگزار شد.

مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان در پایان تاکید کرد: روند کار با پیگیری های مستمر و برگزاری جلسات منظم انجام می شود و کلیه اعتباری که مصوب شده براساس نرم های تعریف شده به خسارت دیدگان پرداخت می شود؛ البته باید توجه کرد که دقت و بررسی هایی که مسئولین پرداخت خسارت در استان انجام‌ میدهند در حد متر مربع و بسیار بالا و با استفاده از آخرین سیستم های ارزیابی است تا حق به حق دار واقعی برسد.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز