خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان:

استاندار خوزستان و فرماندار ماهشهرمسئول مستقیم حفظ امنیت شغلی کارگران هستند/ به هیچ احدی اجازه عبور از دیوار کوتاه کارگر را نمی‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۷۵۲

دبیر اجرایی خانه کارگر استان خوزستان به اخراج دسته‌جمعی کارگران در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، واکنش نشان داد و گفت: استاندار و فرمانداران به‌عنوان متولیان شورای اشتغال هستند که لازمه‌ی آن، حفظ اشتغال موجود در وهله‌ی اول است و سپس ایجاد زمینه‌ی اشتغال جدید. بنابراین از آنان می‌خواهیم که تمام توان خود را برای جلوگیری از اخراج کارگران بکار ببندند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، قربان درویشی در گفتگو با ایلنا، ضمن تأسف‌بار خواندن اخراج کارگران شرکت لوله‌سازی سدید ماهشهر، گفت: نمایندگان عالی دولت در استان و شهرستان، مسئول مستقیم حفظ شغل و ممانعت از اخراج کارگران هستند.

درویشی بیان نمود: مقوله‌ی اخراج و بیکاری، ارتباط مستقیمی با ناهنجاری‌های اجتماعی دارد. لذا باید تمام مسئولین دولتی و امنیتی، تلاش خود را بکار گیرند تا مانع ایجاد زمینه، جهت بروز ناهنجاری‌ها در جامعه شوند.

این فعال جامعه‌ی کارگری افزود: وقتی ما برای ایجاد یک شغل، با مشکلات فراوانی روبرو هستیم، نباید به‌راحتی تن به اخراج کارگران بدهیم. اخراج کارگر یعنی تزریق یأس و ناامیدی به اجزای جامعه. وقتی ما یک خانواده به‌عنوان نهادِ اول جامعه را مورد تهدید قرار دهیم، طبیعی است که باید منتظر تهدید جامعه از سوی آن نهاد(خانواده)، باشیم.

درویشی با اشاره به این مسئله که در هر مجموعه‌ای که اخراج کارگران شکل بگیرد، بدون شک مشکل مدیریتی وجود دارد، بیان داشت: برای دفاع از حقوق کارگران با هیچ‌کس تعارف نداریم و از تمام ظرفیت‌های قانونی و بازدارنده خود برای ممانعت از اخراج‌های دسته‌جمعی استفاده خواهیم نمود. به همین دلیل از استاندار خوزستان و فرماندار شهرستان ماهشهر به‌عنوان نمایندگان عالی دولت می‌خواهیم که مشکل کارگران اخراجی دو شرکت «مهندسی موجان» در پتروشیمی بندر امام و «شرکت لوله‌سازی سدید ماهشهر» در سایت یک منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را در اولویت کاری خود قرار دهند.

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان در پایان افزود: خانه کارگر آمادگی دارد تا با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود ازجمله فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، با مسئولین استان و منطقه جهت جلوگیری از اخراج کارگران و رفع مشکلات موجود، همکاری نماید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز