خبرگزاری کار ایران

پاپی زاده از موافقت رئیس جمهور با افزایش تاج سد دز خبر داد/لزوم احداث سد بختیاری در بالادست سد دز

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۵۶۸

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، از موافقت امروز رئیس جمهور با افزایش تاج سد دز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از دزفول، عباس پاپی زاده اظهار کرد: در جلسه ستاد بحران امروز ۹ فروردین ماه، قرار شد خسارت‌های کشاورزان جبران شود. وی گفت: همچنین مقرر شد وزیر نیرو به عنوان معین در استان خوزستان بماند و شخصاً پیگیر مسائل مربوط به سیلاب باشد.

پاپی زاده احداث سد بختیاری در بالادست سد دز را موضوع دیگری عنوان کرد که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت و در این خصوص، گفت: با توجه به عمر بیش از ۵۰ ساله سد دز، رسوبات زیاد آن و رو به پایان بودن عمر آن در رودخانه دز نیاز به ساخت سد بختیاری داریم که مدیریت آن هم باید نه به لرستان بلکه به استان خوزستان داده شود.

نماینده مردم دزفول یادآور شد: در سال ۸۸ تا ۸۹ جاده دسترسی این سد را برای استان لرستان تأسیس کردند که رئیس جمهور دستور داد برای مدیریت یکپارچه سیلاب در مدیریت سد بختیاری بازنگری شود.

وی عنوان کرد: همچنین برای علاج بخشی سد دز نیز طرحی را ارائه دادیم که ۳ تا ۶ متر به تاج سد اضافه شود که ظرفیت ذخیره آن به میزان یک میلیارد مترمکعب افزایش پیدا کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز